Νέες έρευνες αποδεικνύουν ότι οι γονείς μπορούν να αποτελέσουν το ισχυρότερο μυστικό όπλο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα παιδιά είναι όπως μια κόλλα λευκό χαρτί. Αντλούν συνήθειες, συμπεριφορές και ιδιομορφίες από τους γονείς τους. Όσοι έχουν βιώσει παρόμοιες καταστάσεις, η εν λόγω μελέτη δε θα τους εκπλήξει με τα αποτελέσματά της.
Η μελέτη, που έγινε σε συνεργασία με τον οικονομολόγο Soren Anderson από το Michigan State University, αποκάλυψε ότι το 39% των παιδιών είναι πιθανότερο να αγοράσουν όχημα της εταιρείας που έχουν προτιμήσει οι γονείς τους.
Αυτή η εκπληκτικά ισχυρή συσχέτιση θα μπορούσε να επηρεάσει όλες τις προσπάθειες των εμπορικών τμημάτων των εταιρειών, καθώς μια λογική στρατηγική θα μπορούσε να ακολουθήσει το moto “επενδύστε σε νέους πελάτες και αποκτήστε τους πιο παλιούς καταναλωτές”. Με αυτόν τη λογική κοστολογούνται χαμηλά τα αυτοκίνητα που προορίζονται για τους νεότερους και στη συνέχεια αυξάνονται οι τιμές στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, έχοντας ωστόσο δημιουργήσει πιστό κοινό στην εταιρεία.
Αλλά αν οι νέοι αγοραστές πηγαίνουν στις εκθέσεις αυτοκινήτων, γίνονται από πολύ νωρίς πιστοί στο ένα εμπορικό σήμα, χάρη στους γονείς τους, επομένως οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να εξετάσουν την πιθανότητα του να αυξήσουν τις τιμές στα οχήματα που προορίζονται για τους νέους. Αντίστοιχα περισσότερα κίνητρα θα μπορούσαν να προσφερθούν στα Sports Cars και άλλα High – end οχήματα, προκειμένου να προσελκύσουν τους μεγαλύτερους σε ηλικία και κατ’ επέκταση τα παιδιά τους.
“Στη θεωρία, αυτά τα ευρήματα θα μπορούσαν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι αυτοκινητοβιομηχανίες τιμολογούν και περνούν στην αγορά τα αυτοκίνητά τους.” δήλωσε ο Anderson. Οι ερευνητές μελέτησαν τις απαντήσεις που δόθηκαν στην έρευνα από περισσότερα από 4.300 ενήλικα παιδιά που ταιριάζουν με σχεδόν 2.600 από τις απαντήσεις των γονέων, ενώ τα στοιχεία συλλέγονταν από οικογένειες κάθε δύο χρόνια μεταξύ 1999 – 2011, ενώ ταυτόχρονα λάμβαναν υπόψη το πού έμεναν οι άνθρωποι, το εισόδημά τους, την ηλικία, μόρφωση, φύλλο και από πόσα μέλη αποτελούνταν η οικογένεια .
Οι προτιμήσεις είναι κατανεμημένες σε διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται οι General Motors, Ford, Chrysler, Toyota και Honda. Οι γονείς και τα παιδιά τείνουν να μοιράζονται πολλά χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα να στοχεύουν σε παρόμοιες οικονομικές απολαβές και να ζουν στην ίδια περιοχή, κάτι το οποίο μπορεί να επηρεάσει και τις αγορές τους.
Μπορεί η έρευνα να διεξήχθη στην Αμερική, αλλά τα αποτελέσματα βρίσκουν σύμφωνη την πλειονότητα των Ελλήνων. Αν και έχουν αλλάξει αρκετά στην κοινωνία του 21ου αιώνα και στον τρόπο που πλέον μεγαλώνουν τα παιδιά, η οικογενειακή παράδοση σε αυτόν τον τομέα καλά κρατεί. Πόσα πιτσιρίκια δεν κάθονται στο πίσω κάθισμα, παρατηρώντας τα πάντα, από τον τρόπο που οδηγούν οι γονείς, μέχρι τη μικρότερη λεπτομέρεια που μάτι ενήλικα δεν την έχει παρατηρήσει. Σύμφωνα με ψυχολόγους, τα ερεθίσματα που επηρεάζουν τα παιδιά διαμορφώνονται σε πολύ μικρή ηλικία και τα συνοδεύουν στο υπόλοιπο της ζωής τους. Δεν ξέρουμε εάν εσείς περνώντας τα χρόνια προτιμήσατε να αγοράσετε το μεταγενέστερο μοντέλο του “αυτοκινήτου του μπαμπά”, το μόνο σίγουρο είναι πως όταν ήμασταν παιδιά, όλοι αγαπούσαμε το όχημά του, ανεξαρτήτου μάρκας. Επομένως, μήπως τα εμπορικά τμήματα των εταιρειών και στην Ελλάδα θα πρέπει να λάβουν την έρευνα σοβαρά, προκειμένου να βρουν τρόπους να εντυπωσιάσουν τα παιδιά, για να δημιουργήσουν πιστούς πελάτες.