Η Ford δημιούργησε ένα πιο εξελιγμένο και προηγμένο Focus με το μοντέλο να έχει επανασχεδιαστεί ολόκληρο. Η γραμμή του νέου Focus είναι ίδια εξωτερικά με τα νέα Fiesta και Mondeo. Δυο νέες αποχρώσεις του μπλε είναι διαθέσιμες (Deep Impact Blue και Glace Blue) για το αγοραστικό κοινό. Το νέο μοντέλο έχει νέο καπό, νέα μάσκα νέους προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα bi-xenon HID, ενώ είναι και πιο χαμηλό. Διακριτικές λεπτομέρειες χρωμίου προστίθενται εξωτερικά, τονίζοντας την κομψότητα του μοντέλου, ενώ στο πίσω μέρος αλλάζει η διάταξη της πόρτας, καθώς και τα φωτιστικά σώματα, τα οποία πλέον είναι λεπτότερα.
Εκτός όμως των προαναφερθέντων συστημάτων που παρουσιάστηκαν στη Βαρκελώνη, η Ford έκανε και άλλες αλλαγές στο Focus. Συγκεκριμένα άλλαξε τη γεωμετρία της ανάρτησης, τη σκληρότητα των αμορτισέρ, την υποβοήθηση του τιμονιού, και το ESP, στοχεύοντας στη βέλτιστη οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Επίσης, διαθέτει και το σύστημα My Key, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να κλειδώνει το όριο ταχύτητας, ώστε να αποφεύγει κινδύνους στο δρόμο και αυτό συμβαίνει όταν επιβαίνουν παιδιά. Επιπλέον, μπορεί να θέσει όρια στην ένταση του ηχοσυστήματος, καθώς και στη μη απενεργοποίηση του ESP για περισσότερη ασφάλεια. Οι μηχανικοί της Ford αύξησαν την ακαμψία του αυτοκινήτου στο μπροστινό μέρος, ταυτόχρονα με την πλευρική, ενώ αναθεώρησαν τη γεωμετρία της ανάρτησης και τα αμορτισέρ.
Το νέο Ford Focus μετά τη Βαρκελώνη, όπου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η έκθεση, ευελπιστούμε να το δούμε και στη Γενεύη σε λίγες ημέρες. Το νέο μοντέλο αναμένεται να διατεθεί στις αγορές περίπου το καλοκαίρι, σε περισσότερες από 140 χώρες. Εξ άλλου είναι τέτοια η ζήτησή του που τα εργοστάσια σε Γερμανία, ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Ταϋλάνδη, Βιετνάμ, Ταϊβάν και Αργεντινή είναι ικανά να παράγουν περισσότερο από 1.500.000 κομμάτια ετησίως. Στην Ευρώπη, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι κάθε νέο Focus παράγεται κάθε 90 δευτερόλεπτα.