Νέο Ford Focus

ByXenofwntas

26/02/2014

Οι Γερμανοί της Ford αποφάσισαν να ταράξουν τα νερά της αυτοκίνησης παρουσιάζοντας το νέο Focus, όχι σε κάποια έκθεση αυτοκινήτου, αλλά στην έκθεση τεχνολογίας που διεξάγεται στη Βαρκελώνη. Το νέο Focus βελτιώνεται σε όλα τα επίπεδα από το εξωτερικό μέχρι και την καμπίνα των επιβατών, όπου πλέον η ηχομόνωση είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ θα υπάρξουν νέοι κινητήρες και νέος εξοπλισμός, έτσι ώστε να διεκδικήσει άμεσα μερίδιο της αγοράς αυτοκινήτου.

Η Ford δημιούργησε ένα πιο εξελιγμένο και προηγμένο Focus με το μοντέλο να έχει επανασχεδιαστεί ολόκληρο. Η γραμμή του νέου Focus είναι ίδια εξωτερικά με τα νέα Fiesta και Mondeo. Δυο νέες αποχρώσεις του μπλε είναι διαθέσιμες (Deep Impact Blue και Glace Blue) για το αγοραστικό κοινό. Το νέο μοντέλο έχει νέο καπό, νέα μάσκα νέους προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα bi-xenon HID, ενώ είναι και πιο χαμηλό. Διακριτικές λεπτομέρειες χρωμίου προστίθενται εξωτερικά, τονίζοντας την κομψότητα του μοντέλου, ενώ στο πίσω μέρος αλλάζει η διάταξη της πόρτας, καθώς και τα φωτιστικά σώματα, τα οποία πλέον είναι λεπτότερα. 

Ο λόγος που βρίσκεται σε μια διαφορετική έκθεση, και όχι σε κάποια έκθεση αυτοκινήτου, είναι το σύστημα SYNC, το οποίο δίνει τη δυνατότητα όλων των λειτουργιών να γίνεται με φωνητικές εντολές, μέσω της οθόνης αφής 8”. Όμως εκτός του SYNC, προστίθενται και τα νέα συστήματα Active City Stop, το οποίο λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 50 χλμ/ώρα για τη αποφυγή συγκρούσεων και Cross Traffic Alert, το οποίο ειδοποιεί τον οδηγό στην περίπτωση που πλησιάζει άλλο όχημα κοντά την ώρα του παρκαρίσματος. 

Εκτός όμως των προαναφερθέντων συστημάτων που παρουσιάστηκαν στη Βαρκελώνη, η Ford έκανε και άλλες αλλαγές στο Focus. Συγκεκριμένα άλλαξε τη γεωμετρία της ανάρτησης, τη σκληρότητα των αμορτισέρ, την υποβοήθηση του τιμονιού, και το ESP, στοχεύοντας στη βέλτιστη οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Επίσης, διαθέτει και το σύστημα My Key, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να κλειδώνει το όριο ταχύτητας, ώστε να αποφεύγει κινδύνους στο δρόμο και αυτό συμβαίνει όταν επιβαίνουν παιδιά. Επιπλέον, μπορεί να θέσει όρια στην ένταση του ηχοσυστήματος, καθώς και στη μη απενεργοποίηση του ESP για περισσότερη ασφάλεια. Οι μηχανικοί της Ford αύξησαν την ακαμψία του αυτοκινήτου στο μπροστινό μέρος, ταυτόχρονα με την πλευρική, ενώ αναθεώρησαν τη γεωμετρία της ανάρτησης και τα αμορτισέρ.

Μηχανικά το νέο Focus, εκτός τους ήδη υπάρχοντες κινητήρες, θα τροφοδοτηθεί και με το νέο 3κύλινδρο EcoBoost χωρητικότητας 1 λίτρου, με τη μέγιστη ισχύ των 100 ίππων, ενώ να σημειώσουμε ότι προσφέρεται με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αφού οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται μόλις σε 99 γρ/χλμ (www.onlydriving.gr/ford-focus-new-engine). Αυτό που αναμένεται να τραβήξει τα βλέμματα είναι οι νέοι κινητήρες χωρητικότητας 1,5 λίτρου, τόσο βενζίνης EcoBoost, όσο και TDCi πετρελαίου αντίστοιχα. Και οι δύο θα κυκλοφορήσουν σε δύο εκδόσεις, ο μεν βενζίνης με 150 και 180 ίππους, ο δε πετρελαίου με 95 και 120 ίππους. Αξιοσημείωτο είναι ότι έχει βελτιωθεί η οικονομία καυσίμου, σε σχέση με το απερχόμενο Focus, κατά 19%. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται είτε με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με το αντίστοιχο αυτόματο. Προαιρετικά θα υπάρχει σε όλα τα αυτόματα κιβώτια και paddle shift στο τιμόνι.  

Το νέο Ford Focus μετά τη Βαρκελώνη, όπου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η έκθεση, ευελπιστούμε να το δούμε και στη Γενεύη σε λίγες ημέρες. Το νέο μοντέλο αναμένεται να διατεθεί στις αγορές περίπου το καλοκαίρι, σε περισσότερες από 140 χώρες. Εξ άλλου είναι τέτοια η ζήτησή του που τα εργοστάσια σε Γερμανία, ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Ταϋλάνδη, Βιετνάμ, Ταϊβάν και Αργεντινή είναι ικανά να παράγουν περισσότερο από 1.500.000 κομμάτια ετησίως. Στην Ευρώπη, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι κάθε νέο Focus παράγεται κάθε 90 δευτερόλεπτα.