Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης φιλοξένησε το παγκόσμιο ντεμπούτο του νέου FIAT 500, το οποίο έχει εμπλουτιστεί με νέο στυλ και τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Το νέο mini της Fiat θέλει να κρατήσει την μορφή του προσφέροντας όμως πολλά περισσότερα στον οδηγό και τους επιβάτες. Ένα δείγμα της εξέλιξής του είναι η εισαγωγή μιας καινοτόμου TFT ψηφιακής οθόνης οργάνων 7”, η οποία καθιστά το Fiat 500 το πρώτο όχημα στην κατηγορία του, που είναι τόσο εξελιγμένο. Η TFT οθόνη, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Magnetti Marelli, συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται τόσο για τον έλεγχο του αυτοκινήτου, όσο και για τις λειτουργίες του, χωρίς εν τω μεταξύ να θίγει τη ρετρό αισθητική της καμπίνας.
Στην ευρύτερη γκάμα του Fiat 500, δύο νέα χρώματα είναι διαθέσιμα, ένα ρετρό πράσινο και το τριών στρώσεων λευκό, ενώ το μοντέλο S θα προσφέρεται σε ένα εντυπωσιακό νέο μπλε χρώμα. Οι νέες ζάντες αλουμινίου, τα υφάσματα των καθισμάτων και οι δερμάτινες επενδύσεις έρχονται να ολοκληρώσουν τις αναθεωρήσεις που έχουν γίνει.
Όσοι είναι εξοικειωμένοι με τα αναλογικά όργανα του τρέχοντος Fiat 500 θα αναγνωρίζουν ευρέως τη διάταξη του ταχύμετρου, στροφόμετρου και τον υπολογιστή ταξιδιού, τα οποία μπορεί να αναγνωστούν εύκολα και γρήγορα με μια ματιά. Το κέντρο της οθόνης, η οποία περιέχει μια ψηφιακή εικόνα του αυτοκινήτου, μπορεί να ρυθμιστεί για να δείξει διάφορες λεπτομέρειες του υπολογιστή ταξιδιού, όπως την απόσταση που διανύθηκε, τη στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου, τη μέση κατανάλωση κλπ. Τα νέα μέσα ωστόσο θα επιτρέπουν πιο εμφανή προειδοποιητικά μηνύματα, όπως ανοιχτές πόρτες και χαμηλή στάθμη καυσίμου, ενώ ορατές θα είναι και οι αλλαγές ταχυτήτων.
Η TFT οθόνη 7” μπορεί επίσης να εμφανίζει το media player, τηλέφωνο πληροφοριών, ενώ σε όσα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με το satnav σύστημα Tom Tom 2 LIVE, τότε στην οθόνη τους εμφανίζονται πληροφορίες πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένων των διασταυρώσεων και παρέχοντας ταυτόχρονα ενημέρωση για την κίνηση σε πραγματικό χρόνο.
Προσθέτοντας μια ακόμα πινελιά, η TFT οθόνη αναδιαμορφώνεται όταν το κουμπί Sport είναι ενεργοποιημένο σε μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με τον TwinAir Turbo κινητήρα 0,9 λίτρων. Το “eco” display, το οποίο μετρά πόσο αποτελεσματικά κινείται ο οδηγός, μετατρέπεται σε ένα μετρητή turbo-boost, δίνοντας έμφαση στο νέο διασκεδαστικό και ταυτόχρονα οικονομικό κινητήρα TwinAir των 105 ίππων.
Πλούσιος είναι ο εξοπλισμός που προσφέρει το Fiat 500 στη βασική του έκδοση Lounge, η οποία εξοπλίζεται με σταθερή γυάλινη ηλιοροφή, ABS με EBD, ESP, 7 αερόσακους, φώτα ημέρας, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια, κλιματισμό, Bluetooth, ISOFIX και ζάντες αλουμινίου 15”. Το νέο Fiat 500 Cult προσφέρει μια σειρά από πρόσθετο εξοπλισμό, όπως αρμόζει στη θέση του ως το νέο κορυφαίο μοντέλο στην κατηγορία του.
Η πιο πλούσια έκδοση Cult προσφέρει επιπλέον της Lounge δερμάτινα καθίσματα είτε σε μαύρο δέρμα με φίλντισι ή κόκκινες λεπτομέρειες, είτε σε καφέ ή κόκκινο δέρμα (με λεπτομέρειες από φίλντισι), γυαλιστερή μαύρη οροφή, χρωμιομένο ή μαύρο γυαλιστερό κάλυμμα στους εξωτερικούς καθρεπτές (ανάλογα με την προτίμηση του πελάτη), χρωμιομένες εξωτερικές λεπτομέρειες, γυαλιστερό μαύρο περίβλημα για τα φωτιστικά σώματα, αισθητήρες παρκαρίσματος και ζάντες αλουμινίου 16”.
Ο νέος TwinAir κινητήρας αποτελεί μια ακόμα σημαντική εξέλιξη για το Fiat 500, ενώ ταυτόχρονα είναι το νεότερο μέλος της βραβευμένης TwinAir οικογένειας κινητήρων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιεί έναν υπερσυμπιεστή υψηλής απόδοσης πολλαπλής εξαγωγής που έχει ενσωματωθεί στην κεφαλή των κυλίνδρων και μαζί με το σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου Start & Stop, καθώς και το νέο MultiAir II σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής παρέχουν έναν ακόμη πιο δελεαστικό συνδυασμό δύναμης και αποτελεσματικότητας.
Η πλήρης γκάμα κινητήρων στις οποίες είναι διαθέσιμα τα Fiat 500 είναι ο βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,2 λίτρων με τους 69 ίππους, ο TwinAir Turbo πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 0,9 λίτρων με τους 85 ίππους, ο Multijet II Turbo Diesel χωρητικότητας 1,3 λίτρων των 95 ίππων, καθώς και ο νέος TwinAir Turbo βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 0,9 λίτρων των 105 ίππων. Σε συνδυασμό με το στάνταρ 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ο νέος κινητήρας TwinAir χωρητικότητας 0,9 λίτρων αποδίδει 105 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 14,8 κιλά ροπής στις 2.000 σ.α.λ. στη λειτουργία Sport (98 ίπποι και 12,3 σε λειτουργία eco), κάτι που σημαίνει ότι το 0-100 γίνεται μόλις σε 10” και η τελική ταχύτητα είναι στα 190 χλμ/ώρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται μόλις σε 99 γρ/χλμ. Τα μοντέλα Fiat 500 που είναι εξοπλισμένα με τον κινητήρα TwinAir των 105 ίππων εξοπλίζονται με πίσω δισκόφρενα στο στάνταρ εξοπλισμό.
Το νέο Fiat 500 αναμένεται να ξεκινήσει τις πωλήσεις του από τη Μεγάλη Βρετανία μέχρι το τέλος Απριλίου και αργότερα θα ακολουθήσουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων θα βρίσκεται και η Ελλάδα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Fiat η τιμολογιακή πολιτική του νέου 500 αναμένεται να ανακοινωθεί με το λανσάρισμα του αυτοκινήτου περίπου στα τέλη Απριλίου.