Την επιτυχημένη συνεργασία με την κινεζική DongFeng συνέχισε η Citroen, με τις δύο εταιρίες να εξελίσσουν από κοινού ένα νέο concept μοντέλο, το C-XR, το οποίο έκανε την παρθενική του εμφάνιση, στην Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου στο Πεκίνο. Πρόκειται για ένα concept μοντέλο, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των SUV, μία κατηγορία της οποίας οι πωλήσεις το 2013 άγγιξαν τα 3.000.000 σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 50% σε σχέση με το 2012. Με τους αριθμούς αυτούς είναι λογική η στροφή των εταιριών στην παραγωγή τέτοιου είδους οχημάτων.
Ο compact σχεδιασμός σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά στοιχεία των SUV, αποδίδουν έναν κομψό δυναμισμό στο νέο C-XR concept. Τα highlights της εξωτερικής εμφάνισης, είναι η φαρδιά εμπρός γρίλια, η οποία φιλοξενεί το σήμα της εταιρίας, με τα δύο “γαλόνια” να επεκτείνονται και να γίνονται μέρος των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, τα LED φώτα ημέρας, ο πλευρικός σχεδιασμός σε σχήμα C, μέσω του οποίου συνδέονται αισθητικά, οι μπάρες της οροφής με το χρωμιομένο περίγραμμα των παραθύρων, τα 3D πίσω φωτιστικά σώματα και η διπλή αλουμινένια απόληξη της εξάτμισης.
Οι τροχοί των 17” που έχουν χρησιμοποιηθεί, αυξάνουν την απόσταση από το έδαφος, ενώ οι θόλοι στους οποίους φιλοξενούνται, διαθέτουν πλέον μία προστατευτική επιφάνεια, η οποία βελτιώνει και τη συνολική εικόνα. Η συγκεκριμένη επιφάνεια ωστόσο δεν αποτελεί τη μοναδική εναλλαγή χρώματος στην εξωτερική εμφάνιση το C-XR, αφού κατά μήκος των πλαϊνών πλευρών υπάρχει μία κόκκινη διακοσμητική γραμμή, η οποία συνδυάζεται με το κόκκινο των καθρεφτών.
Το C-XR concept διαθέτει μία ιδανική αναλογία μήκους προς ύψος (1,79 x 1,56 μέτρα) και σε συνδυασμό με το περιορισμένο μήκος, των 4,26 μέτρων, το νέο δημιούργημα της Citroen χαρακτηρίζεται για την σβελτάδα και την ευκινησία του. Το μεγάλο μεταξόνιο το οποίο είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία του, προσφέρει στο C-XR μεγάλους χώρους και άνεση, ειδικά για τους πίσω επιβάτες.
Ο οδηγός διαθέτει εξαιρετική θέση οδήγησης, με την αύξηση του ύψους να βοηθά στην καλύτερη ορατότητα στο δρόμο. Η άνεση στην οποία αναφερθήκαμε και πριν βελτιώνεται ακόμη περισσότερο όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση χάρη στις εξαιρετικές αναρτήσεις, οι οποίες απορροφούν χωρίς δυσκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι επιβάτες επωφελούνται και από την ύπαρξη της μεγάλης γυάλινης πανοραμικής οροφής, η οποία γεμίζει τον εσωτερικό διάκοσμο με απαλό και φιλτραρισμένο φως.
Σε επίπεδο τεχνολογίας, η Citroen εστίασε στην βελτιστοποίηση της πρόσφυσης δημιουργώντας το σύστημα Grip Control, το οποίο μαζί με τα All Seasons ελαστικά καταφέρνει να επιτύχει εκπληκτικά επίπεδα πρόσφυσης, χωρίς την ανάγκη ύπαρξης τετρακίνησης, η οποία θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξησης της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.
Για να φτάσει η κίνηση στους δύο τροχούς, χρησιμοποιείται ένας από τους γνωστούς βενζινοκινητήρες της γαλλικής φίρμας, ο THP 160 που συνδυάζεται με το σύστημα Start&Stop και με το τελευταίας γενιάς αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τέλος, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου SUV της Citroen είναι η μείωση του βάρους η οποία βοηθά τόσο στη βελτίωση των κρατημάτων, όσο και στην μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Το νέο C-XR πιθανώς θα αποτελέσει μίας από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του, εφόσον μπει στην παραγωγή. Είτε πρόκειται για την κινεζική, είτε για την ευρωπαϊκή αγορά, με τον ελκυστικό σχεδιασμό του και τις εξαιρετικές αναλογίες του, το Citroen C-XR αναμένεται να βρίσκεται στην κορυφή των επιλογών των υποψήφιων αγοραστών.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας