Οι Σουηδοί της Volvo εκτός τα πολύ καλά οικογενειακά αυτοκίνητα που κατασκευάζουν εδώ και πολλά χρόνια, τον τελευταίο καιρό έχουν μια έφεση στα πολυτελή SUV, τα οποία πληρούν όλα τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου, τόσο εντός δρόμου, όσο και εκτός αυτού. Σε αυτό βασίζεται και το νέο δημιούργημα της σουηδικής εταιρείας το XC90.
Το 7θέσιο μοντέλο διαθέτει κορυφαίες δυνατότητες ασφάλειας, νέες τεχνολογίες μετάδοσης κίνησης, συνδυάζοντας, τόσο τη δύναμη, όσο και τη μειωμένη απόδοση καυσίμου εξαιρετικά για να απολαμβάνουν ο οδηγός και οι επιβάτες του ένα πλήρες αυτοκίνητο. Το επενδυτικό πρόγραμμα των Σουηδών για το XC90 κράτησε τρία χρόνια, ενώ το κόστος του προγράμματος ξεπέρασε τα 11.000.000.000$, σηματοδοτώντας τη νέα εποχή για τα μοντέλα της Volvo.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volvo Car, Hakan Samuelsson, δήλωσε “Αυτή είναι μία από τις πιο σημαντικές ημέρες στην ιστορία μας. Δεν είναι μόνο ότι ξεκινάει ένα αυτοκίνητο, αλλά είναι η εκ νέου έναρξη της μάρκας μας. Αυτή η μέρα σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την εταιρεία μας. Το XC90 ανοίγει το δρόμο για ένα χαρτοφυλάκιο από συναρπαστικά νέα αυτοκίνητα, τα οποία θα έρθουν τα επόμενα χρόνια”.
Το νέο XC90 είναι το πρώτο από τα αυτοκίνητά που θα φέρει επάνω του τα σημάδια της νέας εμφάνισης. Το σχήμα T με τα φωτιστικά σώματα DLR δείχνουν την επερχόμενη γενιά των νέων Volvo. Επίσης διατίθεται ένα κιτ αμαξώματος με λεπτομέρειες από γυαλισμένο ανοξείδωτο ατσάλι, όπως τα διακοσμητικά πλαίσια εμπρός, οι εμπρός και πίσω ποδιές και τα πλευρικά μαρσπιέ. Την εξωτερική εμφάνιση συμπληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου 21 και 22”.
Το εσωτερικό του XC90 είναι το πιο πολυτελές που έχει σχεδιαστεί για ένα Volvo. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι η κονσόλα ελέγχου με την οθόνη αφής, η οποία αποτελεί την καρδιά του αυτοκινήτου. Συνδυάζει υλικά όπως το μαλακό δέρμα και το ξύλο με χειροποίητες λεπτομέρειες, συμπεριλαμβανομένου και του μοχλού ταχυτήτων, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από κρύσταλλα Orrefors. Επίσης, το κουμπί εκκίνησης με την ένδειξη Start / Stop είναι κατασκευασμένο και από αυτό από διαμάντι Orrefors. Τα δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα είναι από Nappa, ενώ το ταμπλό έχει κατασκευαστεί από ανθρακονήματα. Ένα ακόμα πολυτελές στοιχείο είναι και το σύστημα ήχου Bowers & Wilkins. Ο ενισχυτής με τα 19 ηχεία και τα συνολικά 1.400 watt, μπορούν να ικανοποιήσουν ακόμα και το πιο απαιτητικό αυτί.
Οι νέες τεχνολογίες είναι αυτές που κόστισαν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο και φυσικά δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε σε όλες αυτές. Το νέο XC90 προσφέρει τα πιο ολοκληρωμένα και τεχνολογικά εξελιγμένα πακέτα ασφάλειας που διατίθενται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Περιλαμβάνει δύο παγκόσμιες πρώτες τεχνολογίες ασφάλειας, η πρώτη είναι, ένα πακέτο προστασίας εκτός δρόμου (run – off) και η δεύτερη είναι η αυτόματη πέδηση σε διασταύρωση.
Σε εκτός δρόμου διαδρομή το σύστημα run – off, ανιχνεύει τι συμβαίνει στο δρόμο σφίγγοντας τις εμπρός ζώνες ασφαλείας, έτσι ώστε να κρατήσει τους επιβάτες στη θέση τους. Για να βοηθήσει στην πρόληψη των τραυματισμών της σπονδυλικής στήλης, απορροφούν την ενέργεια μεταξύ του σώματος και των καθισμάτων όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε μια ανώμαλη προσγείωση στο έδαφος. Το σύστημα αυτόματης πέδησης λειτουργεί σε περίπτωση που ο οδηγός στρίβει μπροστά από ένα επερχόμενο αυτοκίνητο. Αυτό γίνεται σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις της πόλης, καθώς και στις εθνικές οδούς, όπου τα όρια ταχύτητας είναι υψηλότερα. Το σύστημα θα παρέχεται στο βασικό εξοπλισμό σε όλα τα μοντέλα.
Επίσης, εκτός όλων αυτών των συστημάτων διατίθεται και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση, την οποία μπορεί να ρυθμίσει ο οδηγός με πέντε διαφορετικούς τρόπους, όπως και οι 12 αισθητήρες που ρυθμίζουν το παρκάρισμα του αυτοκινήτου. Εκτός όμως από τους αισθητήρες, υπάρχει και μια κάμερα που προσφέρει στον οδηγό την πανοραμική θέα του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να έχει την απόλυτη ασφάλεια για ότι συμβαίνει γύρω του. Το Cross Traffic Alert ειδοποιεί τον οδηγό με ένα ηχητικό σήμα για οποιοδήποτε όχημα πλησιάζει τον οδηγό σε απόσταση 30 μέτρων.
Μηχανικά το νέο XC90 θα τροφοδοτηθεί από μια σειρά από 2λίτρους, 4κύλιδρους κινητήρες Drive – E, οι οποίοι παρέχουν έναν εξαιρετικό συνδυασμό επιδόσεων και αποδοτικότητας καυσίμων. Τη βασική έκδοση θα αποτελέσει ο 2λιτρος D5 twin – turbo πετρελαιοκινητήρας με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 225 ίππους και τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 47,9 κιλά. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Τη ναυαρχίδα των κινητήρων θα αποτελέσει ο υπερτροφοδοτούμενος Drive – E βενζινοκινητήρας – ηλεκτροκινητήρας χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 400 ίππους.
Η Volvo διαθέτει ήδη 1.927 επετειακά μοντέλα, τα οποία θα είναι αριθμημένα και διατίθενται μόνο μέσω του www.volvocars.com. H τιμή της βασικής έκδοσης των επετειακών μοντέλων είναι 85.490€, ενώ η βασική έκδοση με τον κινητήρα D5 των 225 ίππων, αναμένεται να ξεκινά από 56.575€ στη Μεγάλη Βρετανία όπου και θα ξεκινήσει η διάθεση του. Το νέο μοντέλο θα κάνει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στην Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι τον Οκτώβριο, ενώ οι πρώτες παραδώσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το Μάιο του 2015.