Νέος πετρελαιοκινητήρας για τον όμιλο της Volkswagen

ByXenofwntas

24/03/2014

volkswagen-engine-1Εδώ και λίγες ημέρες, η Volkswagen Group of America, στο Automotive World Megatrends USA που διεξήχθη στο Dearborn του Michigan, παρουσίασε ένα νέο κινητήρα πετρελαίου, ο οποίος ανήκει στην οικογένεια της νέας γενιάς Clean Diesel technology. Έχοντας την κωδική ονομασία ΕΑ288, ο νέος εξαιρετικά αποδοτικός κινητήρας πετρελαίου, παρουσιάστηκε από τον Douglas Skorupski, το Διευθυντή Τεχνικής Στρατηγικής της εταιρείας, ο οποίος χαρακτηριστικά ανέφερε πως οι μηχανικοί της εταιρείας είναι ενθουσιασμένοι με το νέο τους δημιούργημα, έναν κινητήρα που χαρακτηρίζεται από τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων, προσφέροντας παράλληλα υψηλές αποδόσεις. 

Ο ΕΑ288, είναι ένας 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους, 10 περισσότερους από αυτόν που θα αντικαταστήσει και 32 κιλά ροπής, χάρη στη χρήση του υπερσυμπιεστή και του άμεσου ψεκασμού. Αρκετές είναι οι αλλαγές, οι οποίες απέφεραν σημαντικές βελτιώσεις, όσον αφορά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Μερικές από αυτές τις αλλαγές είναι η χρήση ενός περίπλοκου συστήματος ανακύκλωσης καυσαερίων και η βελτίωση της λειτουργίας του intercooler, μέσα από την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής αέρα, που έχει ως αποτέλεσμα την αμεσότητα στην απόκριση του γκαζιού. 

Αρκετές βελτιώσεις έχουν γίνει και στο πεδίο των τριβών, προκειμένου να μειωθούν οι απώλειες ισχύος. Ο νέος TDI Clean Diesel κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί από μοντέλα τόσο της Audi, όσο και της Volkswagen, με τα Golf, Beetle, Beetle Convertible, Passat και Jetta να είναι τα πρώτα μοντέλα τα οποία θα εφοδιαστούν με αυτόν. Με την είσοδο του νέου κινητήρα στη γκάμα των μοντέλων του ομίλου της Volkswagen ο γερμανικός κολοσσός φαίνεται να στρέφεται στις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, οι οποίες το 2013 ανήλθαν στις 105.899 μονάδες και αποτέλεσαν το 75% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων diesel στις Η.Π.Α. 

Ο νέος δίλιτρος diesel κινητήρας της Volkswagen, παρά το γεγονός ότι αρχικά θα τροφοδοτεί μόνο μοντέλα που αφορούν στην Αμερική, σίγουρα θα έχει αντίκτυπο και στην αγορά της γηραιάς ηπείρου, είτε άμεσα, με την είσοδο του στα ευρωπαϊκά μοντέλα, είτε έμμεσα, με τη χρήση της τεχνογνωσίας για τη βελτίωση των κινητήρων της ευρωπαϊκής αγοράς. 

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας