volvo engine 1Τον απόλυτο συνδυασμό επιδόσεων και αποδοτικότητας παρουσίασε η Volvo μέσα από την νέα μονάδα ισχύος που εξέλιξε, την οποία ονόμασε High Performance Drive – E Powertrain Concept. Ένας βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 2.000 κ.εκ., τρεις υπερσυμπιεστές αέρος και ένα διπλό σύστημα ψεκασμού καυσίμου με πίεση 250 bar, είναι αρκετά για να εκτοξεύσουν την ιπποδύναμη στους 450 ίππους.

Για τον κινητήρα δεν έχουμε να προσθέσουμε πολλά, εκτός από το ότι διαθέτει 4 κυλίνδρους, σε αντίθεση με τους υπερσυμπιεστές, στους οποίους θα αναφερθούμε πιο αναλυτικά. Γιατί τρεις λοιπόν; Η απάντηση είναι απλή. Εξάλειψη του turbo lag. Τα δύο turbo που λειτουργούν παράλληλα προσφέρουν το συμπιεσμένο αέρα στους κυλίνδρους, γεγονός που δεν ισχύει και για τον τρίτο. Ο ηλεκτρικός κομπρέσορας που κλείνει την τριπλέτα των υπερσυμπιεστών, χρησιμοποιείται για να ενισχύσει και να κάνει ταχύτερη την λειτουργία των άλλων δύο. Με τον τρόπο αυτό ο κινητήρας αποκτά ένα δυναμισμό κατά την λειτουργία του, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται στο ελάχιστο ο χρόνος απόκρισης.

Σε αυτό το γεγονός στάθηκε και ο αντιπρόεδρος του τμήματος εξέλιξης κινητήρων του Volvo Group, Michael Fleiss, ο οποίος τόνισε πως η χρήση ενός μεγάλου turbo που αποτελεί και λύση για τους περισσότερους ανταγωνιστές της Volvo, ναι μεν προσφέρει μεγάλη αύξηση της ιπποδύναμης, ωστόσο η αργή απόκριση του κινητήρα μειώνει κατά πολύ το όφελος.

Η εξέλιξη αυτού του μηχανικού συνόλου από τους ανθρώπους της Volvo κέντρισε το ενδιαφέρον σε πολλές εταιρίες που συνεργάζονται με τον όμιλο, όπως η AVL, η Denso και η Volvo Polestar Racing, οι οποίες βοήθησαν από τα πρώτα στάδια αυτού του εγχειρήματος, προσφέροντας την τεχνογνωσία και την τεχνολογία που κατέχουν.

Δημήτρης Τσιάρας