Νέοι κινητήρες από την Toyota

ByXenofwntas

24/04/2014

Toyota-Engine-1Στοχεύοντας στη δημιουργία πιο οικολογικών κινητήρων, η Toyota ανακοίνωσε στις αρχές Απριλίου, την εξέλιξη μιας σειράς νέων κινητήρων υψηλής αποδοτικότητας καυσίμου, οι οποίοι θα μπορούν να επιτύχουν εξαιρετικά επίπεδα θερμικής απόδοσης. Η σειρά αυτή τις ιαπωνικής φίρμας, θα υιοθετήσει στοιχεία όπως η μείωση απωλειών από τους κινητήρες που χρησιμοποιούνται στα υβριδικά μοντέλα, με αποτέλεσμα η αποδοτικότητα να βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα κατά 10% από τα άλλα οχήματα.

Η ιαπωνική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία και για δύο από τους κινητήρες, τους οποίους εξελίσσει και ανήκουν στην συγκεκριμένη σειρά. Ο ένας είναι ο βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,3 λίτρων, ενώ ο δεύτερος είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας των ανθρώπων της Toyota με αυτούς της Daihatsu και πρόκειται για τον βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.000 κ.εκ.

Ξεκινώντας από τον πρώτο, χαρακτηριστικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός πως θα λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, όπως συνήθως συμβαίνει με τους κινητήρες των υβριδικών αυτοκινήτων. Η χρήση του κύκλου Atkinson, μειώνει τις απώλειες θερμότητας μέσω του υψηλής σχέσης συμπίεσης με αποτέλεσμα την εξαιρετική θερμική αποδοτικότητα. Η Toyota ωστόσο σκοπεύει να αυξήσει ακόμη περισσότερο την αποδοτικότητα του κινητήρα, χρησιμοποιώντας μερικές ακόμη καινοτομίες, όπως το νέο σχήμα της εισαγωγής αέρα, το οποίο δημιουργεί μια ισχυρή ροή αέρα εντός του κυλίνδρου, αλλά και το νέο σύστημα EGR, τα αρχικά του οποίου προέρχονται από τις λέξεις Exhaust Gas Recirculation, σύστημα που συνδυάζεται με το Variable Valve Timing-intelligent Electric (VVT-iE). Και τα δύο συστήματα βοηθούν στην καλύτερη καύση, αλλά και στη μείωση των απωλειών ενέργειας. Αθροίζοντας όλες τις παραπάνω τεχνικές, ο νέος 1.300άρης κινητήρας της Toyota θα είναι κατά 38% περισσότερο θερμικά αποδοτικός, ενώ όσον αφορά στο καύσιμο, η αποδοτικότητα αυξάνεται κατά 15%, συγκρίνοντας τον με τους έως τώρα κινητήρες μαζικής παραγωγής της εταιρίας.

Τα ίδια στοιχεία έχουν χρησιμοποιηθεί και στον μικρότερο κινητήρα που εξελίσσουν από κοινού η Daihatsu με την Toyota, με τη νέα εισαγωγή αέρα, το EGR και την υψηλή σχέση συμπίεσης να βελτιώνουν την αποδοτικότητα του. Ωστόσο η χρήση ενός συστήματος διακοπής λειτουργίας του ρελαντί σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες τεχνολογίες μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου, απέφεραν συνολική βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων κατά 30%.

Η Toyota πρόκειται να εισαγάγει συνολικά 14 νέους κινητήρες στην αγορά έως το 2015, οι οποίοι θα τοποθετηθούν σε μοντέλα που προορίζονται για μερικό επανασχεδιασμό ή με τον αγγλικό όρο, για facelift, αλλάζοντας τα δεδομένα που γνωρίζαμε ως τώρα.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας