Skoda Fabia 1Ο Οκτώβριος πλησιάζει και μαζί του φέρνει και την Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού όπου, όπως κάθε χρονιά μας περιμένουν αρκετές εκπλήξεις. Μία από τις εταιρίες που άρχισε να ανοίγει τα χαρτιά της όσον αφορά τα μοντέλα τα οποία θα παρουσιάσει στην έκθεση είναι η Skoda, η οποία θα φέρει για πρώτη φορά ενώπιον κοινού την νέα Fabia.

Αφήνοντας στην άκρη όλες τις λεπτομέρειες της εμφάνισης, θα ασχοληθούμε με τα μηχανικά σύνολα, τα οποία θα εφοδιάσουν το hatchback μοντέλο της Skoda, αφού οι μηχανικοί της τσέχικης εταιρείας πέτυχαν μια μείωση στην κατανάλωση καυσίμου κατά 17%.

Τρεις κινητήρες Euro 6, σε 7 συνολικά εκδόσεις, θα αποτελέσουν την νέα γκάμα για τη Fabia. Από τους τρεις, ο ένας είναι πετρελαιοκινητήρας και οι άλλοι δύο βενζινοκινητήρες, ενώ όλοι τους θα διαθέτουν σύστημα Start & Stop καθώς και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Όσον αφορά στον πετρελαιοκινητήρα, θα συναντήσουμε δύο εκδόσεις του γνωστού 1.4 TDI, άμεσου ψεκασμού με την ισχύ να φτάνει τους 75 ίππους για την μία έκδοση και τους 105 για την άλλη. Η τρίτη και τελευταία έκδοση θα λανσαριστεί στα τέλη του επόμενου έτους και θα ανήκει στην σειρά Greenline. Δεν πρόκειται για τίποτα διαφορετικό από την έκδοση των 75 ίππων, ωστόσο χάρη στη χρήση ελαστικών χαμηλής τριβής και των αεροδυναμικών βελτιώσεων, η συγκεκριμένη έκδοση θα είναι η οικονομικότερη με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 3,1 λίτρα/100 χλμ και τα 82 γρ/χλμ CO2.

Περνώντας στους βενζινοκινητήρες, θα συναντήσουμε έναν 4κύλινδρο και έναν 3κύλινδρο κινητήρα, οι οποίοι βασίζονται στην τεχνολογία MQB. O 4κύλινδρος, θα είναι ο 1.200άρης TSI με τη μέγιστη ισχύ να ξεκινά από τους 80 και να φτάνει έως τους 110 ίππους ανάλογα την έκδοση. Ο βενζινοκινητήρας ωστόσο που θα μας  απασχολήσει περισσότερο είναι ο 3κύλινδρος, χωρητικότητας 1.000 κ.εκ., MPI με έμμεσο ψεκασμό, αφού είναι το νεότερο δημιούργημα της εταιρίας. Οικονομικός, ελαφρύς και αποδοτικός είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα, ο οποίος ανήκει στην σειρά EA211 της Skoda.

Skoda Fabia 2Με δύο εκδόσεις ισχύος, μία με 60 και μία με 75 ίππους, και χάρη στο μεγάλο εύρος των ωφέλιμων στροφών, ο μικρότερος κινητήρας της γκάμας της νέας Fabia θα προσφέρει ευρωστία και δυναμικές επιδόσεις ακόμη και στις χαμηλές στροφές του. Τόσο οι κινητήρες βενζίνης, όσο και οι diesel, θα συνδυάζονται είτε με μηχανικό κιβώτιο, είτε με το γνωστό αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτης της Volkswagen.

Εκτός όμως το νέο κινητήρα η νέα Fabia έχει αλλάξει σε σχέση με το προκάτοχο της. Διαθέτει στοιχεία από το Skoda Vision C (www.onlydriving.gr/skoda-vision-c) που παρουσίασε η Skoda μέσα στη χρονιά που διανύουμε, προσφέροντας μια πιο επιθετική και κομψή μορφή. Το νέο μοντέλο είναι 9 εκατοστά φαρδύτερο και τρία εκατοστά χαμηλότερο.

Έτσι ή νέα εξωτερική εμφάνιση σε συνδυασμό με το νέο κινητήρα σίγουρα αποτελούν μια επιπλέον επιλογή σε όποιον σκέφτεται την απόκτηση ενός μικρού γρήγορου και οικονομικού αυτοκινήτου. Το μόνο που περιμένουμε να φανεί είναι αν θα αντέξει στον ανταγωνισμό με τα μοντέλα των πιο γνωστόν εταιρειών όπως είναι το Audi A1, ή το Toyota Yaris. Ο χρόνος θα το δείξει.

Δημήτρης Τσιάρας