Μία νέα εταιρία παραγωγής sport αυτοκινήτων έκανε το ντεμπούτο της στο National Exhibition Center κατά τη διάρκεια του Autosport Showπου διεξήχθη από 9-12 Ιανουαρίου στο Birmingham. To πρώτο δημιούργημα της Zenos πήρε το όνομα E10.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Caterham Ansar Ali σε συνεργασία με τον πρώην γενικό Διευθυντή της βρετανικής φίρμας, Mark Edwards, αποφασίσαν να μην αφήσουν την εμπειρία και τις γνώσεις 30 ετών να πάνε χαμένες και ορίστε το αποτέλεσμα. Ένα διθέσιο sport όχημα, χωρίς οροφή που ακολουθεί τα πρότυπα της Caterham, αλλά και άλλων εταιρειών, όπως η KTM (X–Bow), η Ariel (Atom) και η νέα στο χώρο Vulh.
Το ολοκαίνουργιο E10 θα εφοδιαστεί με έναν κινητήρα χωρητικότητας 2.000 κ.εκ. απόδοσης 200 ίππων και μέγιστης ροπής 21,3 κιλών. Με βάρος μόλις 650 κιλά, το E10 αποδίδει 313 ίππους/τόνο, αριθμό θεαματικό, μιας και το κατά 600€ φθηνότερο Caterham Seven Super Sport αποδίδει 40 ίππους/τόνο λιγότερους. Με τη βασική έκδοση να προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, οι επιδόσεις είναι εκπληκτικές, αφού τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται μόλις σε 4,5”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ/ώρα.
Η τιμή του στη Μεγάλη Βρετανία ξεκινά από τα 30.150€ ενώ με 5.000€ παραπάνω, ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να έχει ένα κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, τιμόνι με γρήγορη απασφάλιση, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αγωνιστικές ζάντες από την OZ, καθώς και ένα ξεχωριστό σχεδιασμό στο βάψιμο.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Mark Edwards, μέσα από τα τόσα χρόνια δουλειάς πάνω σε sport αυτοκίνητα, είδαν το βάρος να ανεβαίνει, τα συστήματα να γίνονται πιο περίπλοκα και τις τιμές να αμβλύνουν το φάσμα μεταξύ κατασκευαστή και αγοραστή. Με τη δημιουργία του Ε10 λοιπόν προσπάθησαν να σχεδιάσουν ένα αυτοκίνητο με μικρό βάρος, το οποίο να είναι προσιτό τόσο στην αγορά όσο και στην συντήρηση του.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας