ferrari-laferrari-12Η είδηση ​​ότι το μέλλον της Ferrari περιλαμβάνει υπερτροφοδοτούμενους V8 και υβριδικούς V12 κινητήρες έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά από την απομάκρυνση του Luca di Montezemolo από το τιμόνι της ιταλικής εταιρείας και την παράδοση της σκυτάλης στον Sergio Marchionne, μέχρι πρότινος επικεφαλή της Fiat-Chrysler. Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας της Ferrari να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 20% μέχρι το 2021.

Ο Vittorio Dini, διευθυντής της Ferrari Powertrain, επιβεβαίωσε ότι η Ferrari θα κινηθεί με μικρότερου κυβισμού V8 κινητήρες μέσα στα επόμενα χρόνια, όπως ακριβώς αυτός της California T 2015, αλλά και ηλεκτρικά ενισχυμένους V12, όπως συμβαίνει στη LaFerrari.

ferrari_458italiaΌπως η Formula 1 εισήγαγε τούρμπο και υβριδικούς κινητήρες, η Ferrari ισχυρίζεται ότι αυτές οι τεχνολογίες αποτελούν τη μοναδική λύση προκειμένου να συναντάει η εταιρεία τα όρια που έχουν θεσπιστεί από τη νομοθεσία, αυξάνοντας παράλληλα τις επιδόσεις της. “Ο μέσος όρος εκπομπών CO2 είναι σήμερα περίπου 270 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών κατά 3% ετησίως, γεγονός που σημαίνει περίπου ένα 20% μείωση μέχρι το 2021,” ανέφερε ο Dini, ενώ μέχρι το 2007, η συνολική μείωση ήταν περίπου 40%.

Αν και μέρος του ομίλου Fiat Automobiles Chrysler, η Ferrari θεωρείται ως μια αυτόνομη εταιρεία και ως εκ τούτου έχει να αντιμετωπίσει τις παγκόσμιες απαιτήσεις αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων από μόνη της. Ωστόσο, η Ferrari έχει λάβει κάποια περιθώρια και μπορεί να ελιγχθεί, δεδομένου ότι πρόκειται για μια αυτοκινητοβιομηχανία με χαμηλή παραγωγή.

Για να μειώσει το CO2 η Ferrari θα στραφεί σε μικρότερους V8 κινητήρες που χρησιμοποιούν τεχνολογία υπερτροφοδότησης. Παρά το γεγονός ότι η Ferrari μειώνει τους κινητήρες της σε V8 δεν αναμένεται να μειωθεί και η απόδοσή της, αφού όταν άλλαξε στην California Hardtop Convertible από V8 ατμοσφαιρικό 4,3 λίτρων σε V8 υπερτροφοδοτούμενο 3,9 λίτρων, η δύναμή της αυξήθηκε από τους 484 ίππους σε 552. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι κατώτερες εκπομπές ρύπων μειώθηκαν από τα 299 στα 250 γρ/χλμ.

California T“Στο μέλλον, όλα τα αυτοκίνητά μας με V8 κινητήρες θα χρησιμοποιούν turbo”, δήλωσε ο Dini. Η Ferrari θεωρεί τους υπερσυμπιεσμένους V12 κινητήρες της ως έναν τρόπο για μείωση των εκπομπών στα αυτοκίνητά της, αλλά διαπίστωσε ότι τα τέσσερα turbo έχουν ως αποτέλεσμα την υπερθέρμανση του κινητήρα. Επομένως, η Ferrari θα στραφεί προς την υβριδική τεχνολογία για να ενισχύσει τους V12 κινητήρες της, όπως συμβαίνει και με το σύστημα που χρησιμοποιείται στη LaFerrari. Αν και υπάρχει φημολογία για χρήση υπερτροφοδοτούμενων V6 κινητήρων, παρόλα αυτά ο Dini δεν έκανε καμία αναφορά για το συγκεκριμένο σχέδιο.

Κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας αποκάλυψε ότι μια ανανεωμένη 458 Italia και Spider θα αποκτήσουν ένα εκ νέου sport αμάξωμα, καθώς και έναν Τwin – Τurbo V-8 κινητήρα από το 2016 και ίσως και ένα νέο όνομα. Μια νέα FF και F12 Berlinetta θα μπορούσαν να επανασχεδιαστούν με υβριδικά συστήματα το 2016 και το 2017. Παρά το γεγονός ότι έχει παρατηρηθεί μια μικρή βραδυπορία στο τούρμπο της California T, αυτό δεν ανησυχεί ιδιαίτερα τους Tifosi, ενώ στη LaFerrari δεν επιτρέπεται κανένα λάθος. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι αγοραστές των Ferrari μπορούν να προσβλέπουν σε περισσότερη δύναμη, υψηλότερα επίπεδα απόδοσης, και εάν ο Marchionne τελικά το αποφασίσει, όπως έντονα φημολογείται, θα αυξηθεί η ετήσια παραγωγή από 7.000 έως 10.000 περισσότερα αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά.