Όταν τα Super Cars δεν ικανοποιούν τις ανάγκες ορισμένων πελατών, οι εταιρείες παρουσιάζουν κάποιες πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις με άκρως αγωνιστικό χαρακτήρα. H McLaren όντας μια από αυτές εδώ και ένα χρόνο είχε υποσχεθεί την παραγωγή μιας 12C που θα προορίζεται για οδήγηση στην πίστα. Όπως έχει ονομαστεί, η 12C GT Sprintείναι η απάντηση της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις Porsche 911 GT3 Cup και Ferrari 458 Challenge.

Η κατά 40 χιλιοστά χαμηλότερη 12C GT Sprint διαθέτει αρκετές προσθήκες που αποδεικνύουν τον χαρακτήρα της. Οι αγωνιστικές ζάντες που “κουμπώνουν” στο κέντρο μπορεί να αποτελούν στοιχείο του έξτρα εξοπλισμού, ωστόσο σίγουρα μεταφέρουν την αύρα των αγώνων. Στο εξωτερικό θα συναντήσουμε επίσης το νέο καπό με τους αεραγωγούς ψηλά, κοντά στο παρμπρίζ και το νέο εμπρός προφυλακτήρα. Στον έξτρα εξοπλισμό ανήκει και το AeroKit, που περιλαμβάνει εμπρός διαχύτη και μεγαλύτερη μη ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, τα οποία έχουν κατασκευαστεί από ανθρακονήματα. Με τον τρόπο αυτό η McLaren έδωσε την απαραίτητη κάθετη δύναμη και βελτίωσε την σταθερότητα της GT.

Ο κινητήρας είναι ο γνωστός V8 biturbo χωρητικότητας 3,8 λίτρων και η μέγιστη απόδοση αγγίζει τους 616 ίππους. Τα μόνα νέα στοιχεία είναι τα συστήματα ψύξης λαδιού και κινητήρα, ενώ σε μία προσπάθεια για μείωση του κόστους και κατά συνέπεια της τιμής, η GT Sprint μοιράζεται αρκετά ηλεκτρονικά και υλικά στοιχεία με την απλή MP4-12C. Για παράδειγμα το σύστημα διαχείρισης του σασί, ProActive Chassis Control (PCC) system, παραμένει και στην αγωνιστικά προσανατολισμένη Sprint, ενώ οι ηλεκτρονικές ρυθμίσεις της ανάρτησης έχουν αλλάξει με το Normal για την Sprint να ισοδυναμεί με την επιλογή Race της απλής 12C, ενώ ίδιο παραμένει το κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη.

Στην πίστα, κατά τα λεγόμενα της McLaren, η GT Sprint, ακολουθεί πιστά το δρόμο που χάραξε η MP4-12C, με τα επίπεδα πρόσφυσης να είναι εκπληκτικά. Τα ηλεκτρονικά συστήματα επιτρέπουν στον οδηγό να συγκεντρωθεί αποκλειστικά στη γρήγορη οδήγηση, χωρίς να ενδιαφέρεται για την έξοδο της στροφής, αφού τα φρένα και το κράτημα του αυτοκινήτου εγγυώνται τη σωστή πορεία. Ακόμη και στις επιλογές του συστήματος PCC όπου τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν ελάχιστα, οι γωνίες κλίσης που επιτρέπονται δεν είναι ακραίες. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης συνοδοιπόρος είναι ο εκπληκτικός ήχος της εξάτμισης που διαπερνά ακόμα και το κράνος. Οι επιδόσεις συναρπάζουν, αφού ο χρόνος για την επίτευξη του 0-100 είναι μόλις 3,1”, ενώ η τελική ξεπερνά τα 320 χλμ/ώρα.

Με τις πωλήσεις να έχουν ξεκινήσει και την τιμής στη Μεγάλη Βρετανία να αγγίζει τα 284.000€, σίγουρα το μοντέλο πίστας της McLaren θα αποτελέσει μια ιδανική λύση για όσους διαθέτουν τα χρήματα και έως τώρα απολάμβαναν τα trackdays με τα Super Car που κατείχαν. Ωστόσο η εκπληκτική 12C GT Sprint θα μεταφέρει τις ικανότητες των έμπειρων οδηγών σε άλλο επίπεδο, είτε αυτό αφορά στα trackdays, είτε την συμμετοχή τους σε αγώνες.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας