Η Xtreme πρόταση της Skoda

ByXenofwntas

30/05/2014

skoda-yeti-extreme-2Το γνωστό Comact SUV της Skoda, εδώ και λίγο καιρό δέχθηκε μερικές αισθητικές επεμβάσεις, έτσι ώστε να ανανεωθεί ως μοντέλο. Την περαιτέρω αύξηση της δημοτικότητας του όμως, η Skoda αποφάσισε να την κερδίσει με ένα μοναδικό τρόπο. Αποφάσισε να μας παρουσίαση μια νέα concept έκδοση, η οποία αντικατοπτρίζει τις δυνατότητες του δημοφιλούς μοντέλου Skoda Yeti.

Με αφορμή την διεξαγωγή του 33ου GTI event της Volkswagen, εκδήλωση που αφορά στις μετατροπές και στις βελτιώσεις, στο Reinfnitz της Αυστρίας, η Skoda αποφάσισε να ταράξει τα νερά, παρουσιάζοντας το Skoda Yeti Xtreme. Ακόμα και η ονομασία της ειδικής έκδοσης του Yeti γεμίζει υποσχέσεις το κοινό. Υποσχέσεις, τις οποίες και ικανοποιεί.

Πρώτη εικόνα; Ένα εντυπωσιακό γκρι matt Yeti, το οποίο διαθέτει ζάντες αλουμινίου 17”, με μεγάλα off-road ελαστικά. Η αντίθεση και το “σπάσιμο” της μονοτονίας του γκρι, έρχεται, τόσο από τις ζάντες, όσο και από την οροφή, τμήματα του Yeti Xtreme που έχουν βαφτεί με το κιτρινοπράσινο χρώμα που επέλεξαν οι άνθρωποι της Skoda. Στο εμπρός μέρος, τα βλέμματα πέφτουν αμέσως στο νέο μυώδες προφυλακτήρα, στις μεγάλες εισαγωγές αέρα και τα LED φωτιστικά σώματα. Για να διευρυνθεί η ικανότητα μετακίνησης του Yeti σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές το σασί έχει ρυθμιστεί ανάλογα. 

skoda-yeti-extreme-3Ο δυναμισμός του εμπρόσθιου μέρους συνεχίζεται και στα πλευρικά τμήματα του αμαξώματος όπου τα μεγάλα φτερά και τα νέα μαρσπιέ κάνουν την εμφάνισή τους. Όπως ο μπροστά, έτσι και ο πίσω προφυλακτήρας έχει αλλάξει, προσφέροντας μια πιο ρωμαλέα εικόνα, η οποία ταιριάζει απόλυτα με τον βραχνό ήχο που βγάζουν οι δύο φαρδιές απολήξεις της εξάτμισης.

Περνώντας στο εσωτερικό, θα κινηθούμε λίγο ανορθόδοξα, μιλώντας αρχικά για τον χώρο των αποσκευών, ο οποίος δεν έχει δημιουργηθεί για να φιλοξενεί αποσκευές, αλλά την ρεζέρβα και ένα σετ ειδικών επιφανειών σε μορφή χαλιού, τα οποία ονομάζονται recovery-tracks και τοποθετούνται κάτω από τους κινητήριους τροχούς σε περίπτωση που το Yeti κολλήσει σε άμμο ή χώμα.

Τέσσερα ξεχωριστά καθίσματα από την Recaro, ειδικές ζώνες τεσσάρων σημείων και το τιμόνι με τα paddle shift για τις αλλαγές των ταχυτήτων, είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα του εσωτερικού. Αναλύοντας περισσότερο το χώρο των επιβατών, βλέπουμε πως οι άνθρωποι της Skoda χρησιμοποίησαν εξελιγμένα υλικά για πολλά τμήματα του εσωτερικού. Η εσωτερική πλευρά της πόρτας είναι φτιαγμένη από ανθρακονήματα, ενώ στους κλασικούς αποθηκευτικούς χώρους των θυρών η Skoda έχει τοποθετήσει ένα φτυάρι για δύσκολες καταστάσεις.

skoda-yeti-extreme-1Το πακέτο Colour & Trim διαθέτει ακόμη περισσότερα στοιχεία από ανθρακονήματα, μαύρη alcantara, αλλά και αλουμινένια εξαρτήματα όπως τα πετάλια και οι χειρολαβές των θυρών. Εντελώς διαφορετική είναι η κεντρική κονσόλα, η οποία θυμίζει πλέον αγωνιστικό όχημα χάρη στους ειδικούς διακόπτες που έχουν εγκατασταθεί. Τον αγωνιστικό χαρακτήρα του Yeti Xtreme προδίδει και ο πυροσβεστήρας που έχει τοποθετηθεί στο εσωτερικό, καθώς και το κουτί πρώτων βοηθειών που έχει εγκατασταθεί μέσα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Μηχανικά το Yeti Extreme τροφοδοτείτε από τον κινητήρα χωρητικότητας 1,8 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 150 ίππους. Υπεύθυνο για την μετάδοση της κίνησης είναι το DSG κιβώτιο 6 σχέσεων της Volkswagen. Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω με την μέγιστη ροπή των 25 κιλών που επιτυγχάνεται μεταξύ 1.500 και 4.200 σ.α.λ., το Yeti Xtreme είναι ικανό να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα σε 9”, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 192 χλμ/ώρα. Όταν η ανάγκη το απαιτεί, το σύστημα πέδησης, το οποίο έχει δανειστεί το Yeti από την Octavia RS, κάνει αποτελεσματικά την δουλειά του, προσφέροντας απόλυτη ασφάλεια στον οδηγό και τους επιβάτες.

Έπειτα από 5 χρόνια στην αγορά, το Skoda Yeti έχει πουλήσει περίπου 640.000 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς που κατέχει να είναι 4%, αριθμοί που καθιστούν το Yeti, ως ένα από τα best-seller Compact SUV στην Ευρώπη. Σίγουρα η κίνηση της δημιουργίας του αγωνιστικού τετρακίνητου Yeti Xtreme θα ικανοποιήσει όχι μόνο τους στόχους της εταιρίας, αλλά και μερικούς από εμάς που προτιμούν τα “Xtreme” πράγματα.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας