Το νέο compact MPV της ιαπωνικής Toyota είναι έτοιμο για βγει στην παραγωγή διαθέτοντας πολλά νέα στοιχεία όπως ο κινητήρας, ο εξοπλισμός και η νέα έκδοση Trend. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Το σημαντικότερο στοιχείο του συγκεκριμένου μοντέλου και σίγουρα αυτό που θα απασχολήσει περισσότερο είναι ο νέος D-4D 4κύλινδρος εν σειρά κινητήρας πετρελαίου χωρητικότητας 1,6 λίτρων, ο οποίος είναι και ο πρώτος κινητήρας της BMW που θα χρησιμοποιηθεί από την ιαπωνική εταιρία. Η συνεργασία των δύο εταιριών σε επίπεδο “πράσινων” τεχνολογιών (και όχι μόνο) είναι η πρώτη εμφάνιση της κοινής τους προσπάθειας. Παρόλο βέβαια που ο κινητήρας είναι της BMW, οι μηχανικοί της Toyota δεν θα μπορούσαν να μην επέμβουν σε αυτόν, προκειμένου να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές που περιλαμβάνουν νέα βολάν, βάσεις κινητήρα και ηλεκτρονικές διεπαφές που σχεδιάστηκαν από το μηδέν.
Για τη μετάδοση της κίνησης στους τροχούς, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο 6 σχέσεων με τεχνολογία Start & Stop, το οποίο θα δούμε πρώτη φορά στο Verso. Για να χρησιμοποιηθεί ωστόσο το συγκεκριμένο σύστημα και να λειτουργήσει ομαλά ο κινητήρας με τη μετάδοση και το κιβώτιο, οι άνθρωποι της Toyota έπρεπε να αντιμετωπίσουν ορισμένες δυσκολίες που εμφανίστηκαν όπως τα επίπεδα NVH (Θόρυβος, κραδασμοί, τραχύτητα) με αποτέλεσμα την πιο ομαλή και ήσυχη κίνηση. Σημαντικές για την ομαλότητα της κίνησης είναι οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, οι οποίες προσφέρουν καλύτερο χειρισμό του αμαξώματος με μεγαλύτερη άνεση.
Εξωτερικά, το νέο Verso χάρη στη χρήση της διάταξης C στα πλαϊνά παραπέμπει στο Yaris Trend μοντέλο που ακολουθεί την ίδια διάταξη. Επίσης η έκδοση Trend θα εφοδιαστεί με νέες ζάντες αλουμινίου, νέους προβολείς ομίχλης και φιμέ πίσω τζάμια. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ διαφόρων χρωμάτων μέσα στα οποία έχει προστεθεί το νέο Avantgarde Bronze.
Στο εσωτερικό του Verso Trend θα βρούμε νέα διαθέσιμα χρώματα, το σύστημα “Touch 2” με το οποίο είναι εφοδιασμένες όλες οι εκδόσεις του νέου Verso και περιέχει μία οθόνη υψηλής ευκρίνειας με την οποία ο οδηγός είναι σε θέση να χειριστεί με ευκολία το Bluetooth, την κάμερα οπισθοπορείας, τις πληροφορίες του αυτοκινήτου, τις ρυθμίσεις για τον κλιματισμό, τα φώτα και το κλείδωμα της πόρτας. Ωστόσο στη νέα έκδοση Trend, η Toyota προσέθεσε επιπλέον το σύστημα “Go”, το οποίο προσφέρει δορυφορική πλοήγηση με χάρτες της Google, υπηρεσίες συνδεσιμότητας, πληροφορίες όσον αφορά στην κίνηση των δρόμων σε πραγματικό χρόνο και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω.
Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο θα αντικαταστήσει τον D-4D χωρητικότητας 2 λίτρων κινητήρα και θα προσφέρει μεγαλύτερη αποδοτικότητα χάρη στο μικρότερο βάρος του (μειωμένο κατά 20 κιλά). Οι επιδόσεις ωστόσο δεν θα αποτελέσουν μειονέκτημα, καθώς με απόδοση 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και τη μέγιστη ροπή να είναι φτάνει τα 27,3 κιλά ροπής από τις 1.750–2.250 σ.α.λ, το Verso θα μπορεί να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα από στάση σε 12,7”, ενώ η τελική ταχύτητα θα είναι 185 χλμ/ώρα.
Με τις απαραίτητες ρυθμίσεις, ο κινητήρας έχει γίνει πιο άμεσος, με το γκάζι να ανταποκρίνεται γρήγορα ακόμα και στις χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα να παράγεται πιο γραμμικά η ροπή. Ακόμα και στις υψηλές στροφές (πάνω από τις 3.000 σ.α.λ) ο κινητήρας λειτουργεί άψογα, χωρίς να δίνει την αίσθηση πως χάνει την ισχύ του. Η κατανάλωση από την άλλη πλευρά, εξαιτίας των νέων τεχνολογιών και του Optimal Drive, κυμαίνεται στα 4,5 λίτρα/100χλμ εντός πόλης, στα 3,2 εκτός, ενώ η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 3,7 λίτρα/100χλμ με τις εκπομπές ρύπων κυμαίνονται στα 119 γρ/χλμ.
Οι τιμές του νέο Verso περιμένουμε να ανακοινωθούν στις αρχές του νέου έτους, με τις παραγγελίες να ξεκινούν από τον Φεβρουάριο ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν το Μάρτιο, με την ελληνική αγορά να αναμένονται στα μέσα τις άνοιξης.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας