Η Skoda επεκτείνει τη χρήση φυσικού αερίου

ByXenofwntas

07/08/2014

skoda octavia g-tec 1Μεγαλώνει πλέον ο αριθμός των μοντέλων της Skoda, τα οποία μπορούν να κινηθούν με τη χρήση φυσικού αερίου. Έπειτα από το επιτυχημένο Citigo, το γνωστό μοντέλο πόλης που κυκλοφορεί στην Ευρώπη με την έκδοση CNG από το τέλος του 2012, η Octavia είναι το επόμενο μοντέλο που θα συνδυάζει τη χρήση βενζίνης και φυσικού αερίου, ενώ θα αποτελέσει το πρώτο αυτοκίνητο που θα εξέλθει από τις νέες εγκαταστάσεις δοκιμών οχημάτων με φυσικό αέριο, οι οποίες αποτελούν μαζί με το σταθμό ανεφοδιασμού, το μεγάλο επενδυτικό πλάνο ύψους 5.000.000€ της Skoda.

Τόσο η hatchback, όσο και η estate έκδοση, του πιο δημοφιλούς μοντέλου των Τσέχων, θα διαθέτουν το λογότυπο G-TEC, το οποίο προδίδει τη δυνατότητα κίνησης με την εναλλακτική λύση του φυσικού αερίου. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για συμπιεσμένο φυσικό αέριο, από όπου προέρχονται και τα αρχικά CNG.

Ο κινητήρας με τον οποίο θα τροφοδοτηθούν οι Octavia G-TEC και Octavia Combi G-TEC θα είναι ο 1.400άρης TSI, μέγιστης απόδοσης 110 ίππων, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να “καίει”, τόσο φυσικό αέριο, όσο και βενζίνη. Το εξελιγμένο αυτό μηχανικό σύνολο που θα χρησιμοποιούν οι δύο εκδόσεις είναι Euro 6 καλύπτοντας τις απαιτήσεις η οποίες θα τεθούν σε ισχύ από το Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

Τι σημαίνει αυτό; Περισσότερη οικονομία, μικρότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αυτονομία. Για να μιλήσουμε όμως με αριθμούς, η αυτονομία που προσφέρει η χρήση του φυσικού αερίου για τη νέα έκδοση της Octavia είναι 410 χιλιόμετρα (με γεμάτα τα δύο ντεπόζιτα χωρητικότητας 97 λίτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου στα 200 bar), νούμερο αρκετά υψηλό, το οποίο σε συνδυασμό με την αυτονομία  των 920 χιλιομέτρων που προσφέρει η χρήση βενζίνης, εκτοξεύει την αθροιστική αυτονομία στα 1.330 χιλιόμετρα. Σίγουρα μέχρι σήμερα τα περισσότερα μοντέλα με τέτοια αυτονομία είναι τα πετρελαιοκίνητα, ωστόσο η Skoda αποδεικνύει ότι η συνδυαστική χρήση βενζίνης και φυσικού αερίου μπορεί να ανταγωνιστεί τα diesel.

Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, με τη χρήση του φυσικού αερίου, 5,4 λίτρα αρκούν για να διανύσει η Octavia 100 χιλιόμετρα, ενώ ταυτόχρονα οι εκπομπές ρύπων παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, μόλις 97 γρ/χλμ. Η χαμηλή κατανάλωση βέβαια, δε σημαίνει απαραίτητα και χαμηλές επιδόσεις. Παρά το έξτρα βάρος, η Octavia G-TECεπιταχύνει έως τα 100 χλμ/ώρα από στάση, σε 10,9”, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 195 χλμ/ώρα.

Τοποθετώντας όλα τα θετικά της Octavia G-TEC σε μία λίστα, δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τα μειωμένα κόστη χρήσης, αφού είναι γνωστό πως το φυσικό αέριο έχει τιμή μικρότερη από την βενζίνη, αλλά και από το πετρέλαιο, γεγονός που κάνει την οικονομική μετακίνηση πραγματικότητα.

Με το λανσάρισμα της νέας σειράς της Octavia, η Skoda καθιστά σαφές το οικολογικό μήνυμα που θέλει να στείλει στους καταναλωτές, αφού διαθέτει στο “στόλο” της 22 αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων κάτω των 100 γρ/χλμ και 112 αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων κάτω από 120 γρ/χλμ. 

Οι πωλήσεις της νέας Octavia G-TEC έχουν ήδη ξεκινήσει από τον Ιούνιο στην Τσεχία, ενώ στην συνέχεια θα επεκταθούν και σε 14 ακόμη χώρες της Ευρώπης, με την Ελλάδα να μην συγκαταλέγεται σε αυτές.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας