Τη Datsun τη θυμόμαστε όλοι κυρίως στη δεκαετία του ’70 και του ’80, με τα αυτοκίνητα της να έχουν κατακλύσει τη χώρα μας, είτε σε συμβατικά, είτε σε αγροτικά οχήματα. Η θυγατρική της Nissan επανέρχεται στο προσκήνιο μετά από χρόνια με σκοπό να ξανακερδίσει τις εντυπώσεις. Μετά τα νέα Datsun GO και GO+, τα οποία έχουν κατακτήσει την αγορά της Ινδίας και της Ινδονησίας, έδωσαν το έναυσμα στους Ιάπωνες για να στραφούν και στην αγορά της Ρωσίας.
O Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Carlos Ghosn έκανε τα αποκαλυπτήρια του νέου Datsun on-DO σε μια εκδήλωση που έλαβε χώρα στη Πρωτεύουσα της Ρωσίας τη Μόσχα. Πρόκειται για ένα τετράθυρο sedan μοντέλο, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση πέντε επιβάτες. Το συνολικό μήκος φτάνει τα 4,33 μέτρα το πλάτος τα 1,70, το ύψος το 1,5 μέτρο, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι 530 λίτρα.
Μηχανικά το Datsun on-DO τροφοδοτείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 87 ίππους. Σαφέστατα δεν έχει να προσφέρει τίποτα σπουδαίο από μηχανικής πλευράς, αν αναλογιστούμε πως ήδη στην Ευρωπαϊκή αγορά κυκλοφορούν μικρά σύνολα turbo κινητήρων, κάτι που καθιστά αμφίβολη τη παρουσία του στην αγορά της Ρωσίας, για το τι μπορεί να πετύχει.
Το νέο Datsun on-DO θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της AVTOVAZ, η οποία ανήκει στον Όμιλο Renault-Nissan στην πόλη Τολιάτι, στη νοτιοδυτική Ρωσία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιθυνόντων της εταιρείας το κόστος του νέου μοντέλου αναμένεται να είναι περίπου 8.000€. Το θέμα είναι αν αξίζει να δοθούν για ένα τέτοιο μοντέλο όταν στα ίδια χρήματα προσφέρονται ναι μεν μικρότερα σε μέγεθος οχήματα, αλλά με περισσότερα εξτρά.