Μέχρι τώρα γνωρίζαμε τα δύο μεγάλα SUV της γερμανικής BMW, τα X5 και X6. Οι Γερμανοί έχουν καταλάβει πως δεν είναι μικρό το κόστος για την απόκτηση ενός από τα δύο μοντέλα και γι’ αυτό το λόγο προτίμησαν να κατασκευάσουν ένα ακόμα SUV, λίγο μικρότερο και πιο προσιτό στο υποψήφιο αγοραστικό κοινό. Πρόκειται για τη νέα BMWX4, η οποία βασίζεται στο προσχέδιο της μικρότερης X3, αλλά εμφανίζεται διαφορετική με πιο σπορ χαρακτηριστικά, δημιουργώντας ένα νέο επίπεδο.
Αυτό είναι σαφές από τους μεγάλους αεραγωγούς στα άκρα του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου, όπου μαζί με τους διπλούς προβολείς των φωτιστικών σωμάτων και τα φώτα ομίχλης μεγιστοποιούν την παρουσία του στο δρόμο. Η οροφή είναι καμπυλωτή, με το υψηλότερο σημείο να είναι πάνω από τον οδηγό και το συνοδηγό, χαμηλώνοντας όσο πηγαίνει προς τα πίσω. Στο πίσω μέρος διακρίνονται τα LED φωτιστικά σώματα και ο διαχύτης, που του δίνουν μια διαφορετική αίσθηση, ενώ η εξωτερική εμφάνιση κλείνει με τις ζάντες αλουμινίου 17”. Παρότι η X4 έχει πάρει τα χαρακτηριστικά της X3 oι θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού βρίσκονται 20 χιλιοστά χαμηλότερα. Σε συνδυασμό με την εμφάνιση των πίσω καθισμάτων, τα οποία τονίζουν τον coupe χαρακτήρα της, και στο εσωτερικό η νέα X4 θέλει να αλλάξει τα δεδομένα.
Το εσωτερικό δεν έχει διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά, ενώ προσφέρει πλούσιο εξοπλισμό στη βασική έκδοση με το δέρμα να είναι το κύριο χαρακτηριστικό, τόσο στα καθίσματα, όσο στο τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων, όπως και τα paddleshift για τις αλλαγές ταχυτήτων στο τιμόνι. Επίσης προσφέρονται Start&Stop, Brake Energy Regeneration, cruisecontrol, ένδειξη αλλαγής λωρίδας, σύστημα προστασίας πεζών και σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης.
Επιπλέον όλων των παραπάνω διατίθεται και το σύστημα BMW ConnectedDrive με την έγχρωμη οθόνη αφής, το οποίο προσφέρει σύστημα πλοήγησης με ζωντανή ενημέρωση της κίνησης, όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός για την κατάσταση του αυτοκινήτου, καθώς και σύνδεση στα social media, όπως το Facebook και το Twitter. Για τη ψυχαγωγία του οδηγού και των επιβατών προσφέρεται και το πρόγραμμα μουσικής Napster.
Μηχανικά η νέα X4 θα διατίθεται σε 6 εκδόσεις, τρείς βενζινοκίνητες και τρείς πετρελαιοκίνητες, με τη μέγιστη ισχύ να κυμαίνεται από 184 έως 313 ίππους. Αυτό όμως που κάνει την X4 πιο προσιτή είναι η χαμηλή κατανάλωση που κατάφεραν να πετύχουν οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας. Χαρακτηριστικό είναι πως η ναυαρχίδα των βενζινοκίνητων εκδόσεων BMW X4 xDrive35i, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 306 ίππους και μέγιστη ροπή τα 40,3 κιλά, σύμφωνα με τον κατασκευαστή η μέση κατανάλωση είναι 8,3 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 193 γρ/χλμ. Αντίστοιχα η ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση εφοδιάζεται με τον κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 313 ίππους, με τη μέγιστη ροπή να είναι 63,3 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5,2”, ενώ η μέση κατανάλωση είναι 6 λίτρα/100χλμ και οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 157 γρ/χλμ.
Βέβαια υπάρχει και η πιο μικρή έκδοση με το δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 190 ίππους και τη μέγιστη ροπή τα 40,3 κιλά. Η μέση κατανάλωση είναι 5,4 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 141 γρ/χλμ. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή προαιρετικά με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Τέλος όλοι οι κινητήρες είναι τεχνολογίας Euro 6.
Οι Γερμανοί θεωρούν ότι η νέα BMWX4 μπορεί να γίνει το καθημερινό μέσο μετακίνησης, αφού χάρη στους οικονομικούς κινητήρες, ο οδηγός δε θα έχει το άγχος των εξόδων μετακίνησης. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο έτος, με τις τιμές να είναι ακόμα άγνωστες, αλλά σίγουρα θα είναι πιο προσιτές από τις X5 και X6.