Την τιμητική του είχε το Toyota GT86 στον τελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally για το καλοκαίρι. Ύστερα από τα βίντεο που κυκλοφορήσαν με τις δυνατότητες του αγωνιστικού GT86 CS – R3, το μόνο που είχε μείνει σε εκκρεμότητα ήταν η επίσημη παρουσίαση του στο κοινό, η οποία έγινε στο Rally Γερμανίας. Μπορεί το αγωνιστικό coupe της Toyota να μην έλαβε μέρος κανονικά στον αγώνα, άλλα ακόμη και τα περάσματα ελέγχου των ειδικών διαδρόμων που πραγματοποίησε, έφεραν στο μυαλό όλων τις ένδοξες μέρες της εταιρίας στο άθλημα, με εκπρόσωπο τη θρυλική Celica TA64 turbo.
Ας δούμε όμως, όλο το εγχείρημα του αγωνιστικού τμήματος της ιαπωνικής φίρμας από την αρχή. Η απόφαση για την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας R3 υπάγεται στη διεθνή καμπάνια της εταιρίας με τίτλο “fun to drive again”. Παρά το γεγονός ότι το CS – R3 έκανε την εμφάνιση του σε έναν αγώνα του WRC, όταν τελειοποιηθεί θα αναφέρεται σε πελάτες, οι οποίοι επιθυμούν να λάβουν μέρος σε αγώνες κάθε κατηγορίας με ένα προσιτό όχημα.
Περνώντας σε πιο τεχνικά θέματα, η Toyota Motorsports, τον τελευταίο χρόνο, από την στιγμή που ξεκίνησε το συγκεκριμένο project, είχε στραφεί στην προσπάθεια μείωσης του συνολικού βάρους, χωρίς να επηρεαστεί η ασφάλεια, η αξιοπιστία και η οδηγική απόλαυση. Υπό τους κανονισμούς της FIA για την κατηγορία R3, οι μηχανικοί της Toyota είχαν τη δυνατότητα να επέμβουν στο boxer κινητήρα του GT – 86 των 2.000 κ.εκ. και με τις απαραίτητες αλλαγές στη χαρτογράφηση, αλλά και σε υλικά στοιχεία, όπως στην αλλαγή εκκεντροφόρων, με αποτέλεσμα να αυξήσουν την ισχύ, η οποία πλέον βρίσκεται ανάμεσα από τους 240 και τους 250 ίππους.
Για τη μετάδοση της κίνησης, η Toyota Motorsports χρησιμοποίησε ένα σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων σε συνδυασμό με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Ειδικές αναρτήσεις εξελίχθηκαν από την εταιρία, τόσο για τις ασφάλτινες, όσο και για τις χωμάτινες διαδρομές, με στόχο την εξασφάλιση του καλύτερου δυνατού κρατήματος στο δρόμο, το οποίο αφορά και την ασφάλεια του πληρώματος, η οποία ενισχύεται ακόμη περισσότερο με το ειδικό roll – cage, που έχει τοποθετηθεί στην καμπίνα.
Κλείνοντας, αξίζει να παραθέσουμε τα λόγια του αρχιμηχανικού της Toyota Motorsports, Nico Ehlert, ο οποίος ανέφερε πως περιμένουν τα δεδομένα από το Γερμανικό Rally, έτσι ώστε να ολοκληρώσουν το αυτοκίνητο, όμως η ταχύτατη εξέλιξη που έχει γίνει πάνω σε αυτό το project και η εμφάνισή του σε έναν τόσο μεγάλο θεσμό, αποδεικνύει την αυτοπεποίθηση των ανθρώπων της εταιρίας για το συγκεκριμένο εγχείρημα.
Εμείς από την πλευρά μας, θα ανανεώσουμε το ραντεβού μας με το GT – 86 CS – R3 για της αρχές του επόμενου έτους, όταν και θα αρχίσουν οι πρώτες παραδόσεις, αναμένοντας μια επιτυχημένη πορεία στις πωλήσεις και απέναντι στα υπόλοιπα R3 μοντέλα της αγοράς, αφού η τιμή πρόκειται να είναι αρκετά δελεαστική.
Δημήτρης Τσιάρας