jaguar xe 1Με αφορμή τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου που έγινε στο Παρίσι η Jaguar αποκάλυψε τα πλήρη στοιχεία της αναμενόμενης XE, η οποία ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το κοινό. Το νέο μοντέλο της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ήδη δέχεται παραγγελίες, ενώ στις αγορές αναμένεται να βρεθεί τον ερχόμενο Μάιο. Τη Jaguar XE, εμφανισιακά, την έχουμε γνωρίσει μέσα από τις φωτογραφίες, τις οποίες η ίδια η εταιρία έδωσε στα μέσα ενημέρωσης. Ωστόσο δε γνωρίζαμε καμία πληροφορία για τις εκδόσεις και τους κινητήρες με τους οποίους θα διατίθεται το νέο sedan μοντέλο.

Ξεκινώντας από τους κινητήρες, η γκάμα για τις εκδόσεις SE, Prestige και Portfolio αποτελείται από δύο diesel και δύο κινητήρες βενζίνης, χωρίς να έχουμε προσθέσει τον πανίσχυρο V6 των 3.000 κ.εκ., ο οποίος αφορά μόνο την έκδοση S, ενώ η R – Sport θα εφοδιαστεί μόνο με τους ταχύτερους κινητήρες από κάθε καύσιμο. Πιο αναλυτικά, οι δύο πετρελαιοκινητήρες έχουν χωρητικότητα 2.000 κ.εκ., με την ιπποδύναμη να είναι 161 και 178 ίππους αντίστοιχα. Όσον αφορά στην αποδοτικότητά τους, η μέση κατανάλωση που δίνεται από τον κατασκευαστή είναι 3,8 και 4,3 λίτρα/100 χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων μόλις που ξεπερνούν τα 100 γρ/χλμ, με τον ακριβή αριθμό να διαμορφώνεται στα 104 και 109 γρ/χλμ, αντίστοιχα.  Σε επίπεδο επιδόσεων, ο χρόνος που απαιτείται για την επιτάχυνση από στάση και έως τα 100 χλμ/ώρα είναι 8,4” και 7,8”.

jaguar xe 4Οι κινητήρες βενζίνης, έχουν την ίδια χωρητικότητα με τους diesel, ωστόσο η ισχύς τους είναι σημαντικά μεγαλύτερη, με τον ένα κινητήρα να αποδίδει 197 ίππους και τον άλλο 237. Αυτό σημαίνει σαφώς καλύτερες επιδόσεις με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα να έρχονται σε 7,7” και 6,8” αντίστοιχα. Το αντίθετο αποτέλεσμα υπάρχει στην κατανάλωση, αφού και οι βενζινοκινητήρες χρειάζονται μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου. Έτσι για τις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις η κατανάλωση αγγίζει τα 7,8 λίτρα/100χλμ, ενώ και οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 177 γρ/χλμ.

Συνεχίζοντας με την ανάλυση των μηχανικών τμημάτων, η μετάδοση της κίνησης μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, (το σύστημα τετρακίνησης δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη) μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, που θα αποτελεί και τη βασική επιλογή των εκδόσεων. Επίσης, θα προσφέρεται προαιρετικά και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Όσον αφορά στις αναρτήσεις και το σύστημα πέδησης, η XE έχει εφοδιαστεί με διπλά ψαλίδια εμπρός και σύστημα αναπόσπαστου συνδέσμου πίσω, καθώς και με δίσκους διαμέτρου 350 χιλιοστών για τα φρένα. Εκτός από τα παραπάνω στοιχεία την άριστη συμπεριφορά του οχήματος στις στροφές εγγυάται το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης.

jaguar xe 3Σε επίπεδο εξοπλισμού, στο βασικό πακέτο προσφέρονται δορυφορική πλοήγηση, cruise control και οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 17”. Εκτός αυτών, στο εσωτερικό της XE θα συναντήσουμε την οθόνη αφής 8”, μέσω της οποίας μπορεί ο οδηγός να διαχειριστεί το σύστημα ψυχαγωγίας InControl, το οποίο μπορεί να αναβαθμιστεί ώστε να περιλαμβάνει, WiFi και συμβατότητα με τις περισσότερες λειτουργίες των έξυπνων τηλεφώνων. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν τα 40/20/40 αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, τα οποία διαθέτουν και θέρμανση, ενώ αρκετές είναι οι επιλογές για την επένδυση και τις ταπετσαρίες, όπως και τον εσωτερικό διάκοσμο.

Τέλος, σχετικά με τα βοηθήματα οδήγησης, η XE διαθέτει ένα δελεαστικό πακέτο συστημάτων, όπως το All Surface Control, το οποίο βελτιστοποιεί την πρόσφυση σε κάθε περίσταση και το Autonomous Emergency Braking που συνδυάζεται και με αναγνώριση της σήμανσης. Προαιρετικά μπορεί να προσθέσει κανείς το σύστημα παρκαρίσματος και τον αισθητήρα ελέγχου της νεκρής γωνίας.

jaguar xe 2Είμαστε σίγουροι πως κατά την ανάγνωση και την προσθήκη όλων των νέων στοιχείων, αρκετοί απογοητευτήκατε αναμένοντας μια εξαιρετικά υψηλή τιμή. Ωστόσο για την Αγγλία, οι τιμές είναι αρκετά προσεγμένες, στοχεύοντας στην αύξηση του ανταγωνισμού στην συγκεκριμένη κατηγορία. Για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις λοιπόν οι τιμές ξεκινούν από τα 34.000€, ενώ οι ακριβότερες diesel έχουν τιμή εκκίνησης, τα 35.000€. Κινούμενη σε φυσιολογικές τιμές και έχοντας συνδυάσει ένα δυνατό σύνολο, η XE αναμένεται να ταράξει τα νερά στην κατηγορία της, με τους ανθρώπους της Jaguar να φιλοδοξούν στην επίτευξη του στόχου, που δεν είναι άλλος από την δημιουργία ενός αντάξιου αντιπάλου της Σειράς 3 της BMW.

Δημήτρης Τσιάρας