Για όσους δε γνωρίζουν την θρυλική Ermini, ακολουθεί μια μικρή αναφορά, ωστόσο για όσους είναι γνώστες της ιστορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού και κυρίως του ιταλικού των δεκαετιών του ’40 και του ’50, τότε σίγουρα η συγκεκριμένη εταιρεία θα αναβιώσει κάποιες από τις μνήμες σας.
Η Ermini, με έδρα τη Φλωρεντία, κατασκεύαζε γρήγορα sport αυτοκίνητα με κινητήρες μικρής ή μέσης ιπποδύναμης, με ενδιαφέρον σχεδιασμό και επιθετική εμφάνιση. Έχοντας συνολικά παράξει και τροφοδοτήσει με κινητήρες πάνω από 40 αυτοκίνητα μεταξύ του 1946 και 1955, τα μοντέλα της Ermini ήταν ικανά να συναγωνιστούν τα ισχυρά μοντέλα της Ferrari, της Maserati και της Mercedes-Benz, κερδίζοντάς τα. Ένδοξες στιγμές για την εταιρεία, αποτέλεσαν οι συμμετοχές της στους θρυλικούς αγώνες της Ιταλίας, όπως στα Mile Miglia, όπου το 1950 έτρεξαν συνολικά 13 αυτοκίνητά της και στο Targa Florio, το οποίο κατακτούσε από το 1950 έως το 1953. Σημαντικές ήταν οι επιτυχίες της και σε αγώνες του εξωτερικού, αφού το 1953 κέρδισε στο Ολλανδικό πρωτάθλημα, ενώ ένα από τα αυτοκίνητα με κινητήρα της Ermini έλαβε μέρος σε αρκετούς αγώνες στην Αμερική. Ύστερα από 600 εμφανίσεις, τόσο σε ιταλικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο, η Ermini σταμάτησε να παράγει αυτοκίνητα το 1962.
Με την επωνυμία Ermini Automobili Italia, η θρυλική εταιρεία αναγεννήθηκε το 2007 στη Φλωρεντία, και εν έτη 2014, θα αντικρίσουμε το πρώτο της δημιούργημα, το οποίο θα φέρει την ονομασία Barchetta Sport. Σχεδιασμένο από τον Giulio Cappellini, το Barchetta Sport θα έχει μήκος 4,12 μέτρα και πλάτος 1,85, ενώ το μεταξόνιο θα έχει μήκος 2,60 μέτρα. Ο κινητήρας που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι ο 4κύλινδρος 16βάλβιδος F4RT RS χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 315 ίππους. Η κίνηση θα μεταδίδεται στους τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους και δαγκάνες της Brembo, τα οποία θα διακρίνονται μέσα από τις Racing OZ ζάντες 17”, με ελαστικά R888 της Toyo διαστάσεων 215/45 εμπρός και 245/40 πίσω.
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το πολύ μικρό βάρος, μόλις 686 κιλά, επιτρέπουν στο Barchetta Sport να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χιλιόμετρα μόλις σε 3,5”, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 270 χλμ/ώρα. Η επιστροφή λοιπόν ενός θρυλικού και ιστορικού ονόματος, όπως η Ermini στην αυτοκίνηση, σίγουρα θα επιφέρει αρκετά θετικά αποτελέσματα στον χώρο.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας