Στο εξωτερικό του νέου R18 θα έχουμε, βάση κανονισμών 10 εκατοστά πιο λεπτό αμάξωμα, γεγονός που επηρεάζει το εμπρός μέρος του οχήματος, κάνοντας το πιο μικρό, προσφέροντας ταυτόχρονα τα ανάλογα πλεονεκτήματα. Επίσης, οι τροχοί θα είναι πιο λεπτοί γεγονός που θα περιορίσει την αεροδυναμική αντίσταση. Στον αντίποδα έχουμε τα 20 χιλιοστά μεγαλύτερου ύψους από το περσινό πρωτότυπο, καθώς και την οδηγία για μεγαλύτερο cockpit, αλλαγές που σαφώς επηρεάζουν αρνητικά την αεροδυναμική του R18.
Ένα ακόμα στοιχείο που επηρεάζεται από το μικρότερο πλάτος που θα έχει φέτος το R18, είναι η μικρότερη επιφάνεια που θα προσφέρει κάθετη εμπρόσθια δύναμη. Οι αεραγωγοί για τους τροχούς έχουν σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου από την αρχή. Με τον απόλυτο σεβασμό στον σχεδιασμό, οι μηχανικοί επωφελήθηκαν από τις ελευθερίες που τους δόθηκαν και έτσι στο εμπρόσθιο μέρος θα δούμε για πρώτη φορά να χρησιμοποιείται πτέρυγα και όχι διαχύτης. Η συγκεκριμένη επιλογή θα δώσει αρκετά αεροδυναμικά πλεονεκτήματα στο R18 μειώνοντας το κόστος, αφού η εμπρός πτέρυγα θα ρυθμίζεται πιο εύκολα για τις ανάγκες της κάθε πίστας. Μεταφερόμενοι στο πίσω μέρος του R18, οι περιορισμού είναι ακόμα περισσότεροι και επομένως οι αλλαγές λίγες. Μία διαφορά που θα υπάρξει σε σχέση με το R18 του 2013 είναι η απαγόρευση της εκροής καυσαερίων στον πίσω διαχύτη.
Για πρώτη φορά, θα δούμε στο R18 την πρόσδεση των τροχών. Τα συγκεκριμένα “σχοινιά” δένονται με το εξωτερικό τμήμα της εμπρός και πίσω ανάρτησης και το σασί. Σε κάθε τροχό θα αντιστοιχούν δύο “σχοινιά” τα οποία είναι ικανά να δεχθούν δύναμη 92 κιλών το καθένα. Ένα ακόμη νέο στοιχείο που θα δούμε στο νέο R18 θα είναι ένα τμήμα από ανθρακονήματα, το οποίο θα βρίσκεται πίσω από το κιβώτιο ταχυτήτων έτσι ώστε να απορροφά ενέργεια σε περίπτωση σύγκρουσης. Το συγκεκριμένο εξάρτημα θα ακολουθεί την CFRP structure με τα αρχικά να σημαίνουν Carbon–fiber–rein forced polymer.
Φεύγοντας από το εξωτερικό και το εσωτερικό του νέου R18, θα αναφερθούμε στον κινητήρα. Όπως αναφέρει ο επικεφαλής της Audi Motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, “οι βασικές αρχές των κανονισμών της κατηγορίας έχουν αλλάξει ολοκληρωτικά και η ιδέα που πηγάζει πίσω από αυτή την αλλαγή είναι τα οχήματα να είναι εξίσου γρήγορα με τα περσινά, αλλά με λιγότερη ενέργεια”. Για να μειώσει την κατανάλωση η Audi στο νέο της R18, έχει φέρει μερικές καινοτομίες οι οποίες σίγουρα θα αποτελέσουν πολύ καλές λύσεις και για την μείωση της κατανάλωσης των συμβατικών αυτοκινήτων. Αυτό εξάλλου είναι μία από τις μεθόδους που ακολουθεί η γερμανική εταιρία.
Για να μπορέσουν τα συστήματα αυτά να λειτουργήσουν σωστά, η Audi έπρεπε να κάνει αρκετές θεωρητικές προσομοιώσεις, αλλά και να ξοδέψει πολλές ώρες δοκιμών στην πίστα. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι πολλές επιλογές που μπορούν να δοθούν, για πρώτη φορά, στους οδηγούς και στην ομάδα. Ένα αγωνιστικό όχημα τόσο περίπλοκο είναι κατανοητό ότι χρειάστηκε πολύ δουλειά και αυτό φαίνεται και από το χρονικό διάστημα που χρειάστηκε η Audi να το σχεδιάσει, να το εξελίσσει και να παράγει ένα-ένα τα κομμάτια του. Από τα τέλη του 2012 η γερμανική ομάδα ξεκίνησε να δουλεύει πάνω στο R18 του 2014. Παρόλο λοιπόν που τα νέα αγωνιστικά, υβριδικά οχήματα, φαίνονται να είναι απλά μία συνέχεια των προηγούμενων μοντέλων, οι κανονισμοί που αλλάξανε δείχνουν ότι το νέο R18 είναι ένα δημιούργημα από το μηδέν και διαφέρει από τα προηγούμενα LMP1 αγωνιστικά της Audi.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας