Ας ξεκινήσουμε αναλύοντας λίγο την λογική της Audi. Έστω ότι έχεις ένα Audi A4. Αν θέλεις κάτι διαφορετικό, ταχύτερο και με πιο sport χαρακτήρα, απλά αλλάζεις το αρχικό γράμμα από Α σε S με όλα τα έξτρα, τόσο στον εξοπλισμό, όσο και στην τιμή που αυτό συνεπάγεται και έχει ένα S4. Ακόμα δεν έμεινες ικανοποιημένος; Ορίστε και ένα R πριν το S και πάλι με πολύ έξτρα εξοπλισμό, ιπποδύναμη και ακόμα υψηλότερη τιμή και έχεις ένα RS 4. Αν θέλεις βέβαια περισσότερο χώρο και το sedan αμάξωμα δεν σου ταιριάζει, τότε το Avant RS4 είναι ιδανικό για εσένα. Για εκείνους που το RS 4 Avant είναι και πάλι λίγο, τί θα λέγατε για μία ειδική επετειακή έκδοση, η οποία δημιουργήθηκε για τον εορτασμό των 20 ετών από την παραγωγή του πρώτου αυτοκινήτου της Audi που συνδύαζε το estate αμάξωμα με τις extreme sport επιδόσεις, το Audi RS 2 Avant.
Εάν ανατρέξουμε στο παρελθόν θα δούμε ότι το RS 2 Avant ήταν το πρώτο μοντέλο της Audi που έλαβε τα αρχικά RS και αποτελούσε ένα καθημερινό όχημα με δυναμικό χαρακτήρα. O κινητήρας που έδινε ζωή στο ταχύτατο estate μοντέλο ήταν ο turbo βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 2,2 λίτρων, απόδοσης 315 ίππων και 41,3 κιλών ροπής. Οι επιδόσεις του ήταν αξιοθαύμαστες, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα να έρχονται μόλις σε 5,4” και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 260 χλμ/ώρα.
Το στοιχείο που ενώνει τα δύο μοντέλα, το RS 2 Avant με το RS 4 Avant Nogaro, είναι το χρώμα το οποίο ονομάζεται Nogaro και έχει τον ίδιο κωδικό με το μπλε χρώμα που χρησιμοποιούταν στο RS 2. Μερικά από τα στοιχεία της εξωτερικής εμφάνισης που θα αλλάξουν στην ειδική έκδοση του RS 4 Avant είναι το χρώμα στο περίγραμμα της γρίλιας του εμπρός προφυλακτήρα, το οποίο θα είναι ένα γυαλιστερό μαύρο. Με το ίδιο χρώμα έχουν βαφτεί οι δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, καθώς και το πλαίσιο γύρω από τα παράθυρα, ενώ το μαύρο ματ έχει επιλεχθεί από την Audi για τις δύο τοποθετημένες κατά μήκος ράγες που βρίσκονται στα δύο άκρα της οροφής.
Στο εσωτερικό, η Audi προσφέρει δύο επιλογές για την επένδυση των αγωνιστικών ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων καθισμάτων. Και στις δύο επιλογές, τα πλευρικά υποστηρίγματα έχουν επενδυθεί με δέρμα Valcona, ενώ για το κεντρικό τμήμα του καθίσματος χρησιμοποιείται Alcantara. Για τις ταπετσαρίες των θυρών, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει δύο χρωματισμούς, είτε μαύρο, είτε το μπλε Nogarο. Τέλος, ο συνδυασμός μαύρου δέρματος με μπλε ραφές χρησιμοποιήθηκε για το τιμόνι, τον επιλογέα ταχυτήτων, αλλά και για το υποβραχιόνιο.
Όπως ήδη αναφέραμε, οι εκδόσεις RS χαρακτηρίζονται για τις επιδόσεις τους. Κάτω από το καπό του RS 4 Avant Nogaro θα συναντήσουμε το V8 FSI ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 4.163 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 450 ίππους και 43,3 κιλά μέγιστης ροπής, χάρη στις υψηλές στροφές στις οποίες μπορεί να λειτουργήσει. Σαν αποτέλεσμα έχουμε τα 4,7” για το 0-100, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 280 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το S tronic κιβώτιο των 7 σχέσεων, το οποίο βελτιώνει αρκετά την αποδοτικότητα του κινητήρα. Ο οδηγός μπορεί να αφήσει το κιβώτιο να λειτουργεί αυτόματα ή να επιλέγει ο ίδιος τις σχέσεις, είτε από τον επιλογέα, είτε από τα paddles shifts. Η κίνηση μεταδίδεται από το κιβώτιο και στους τέσσερις τροχούς μέσω της μόνιμης τετρακίνησης από το γνωστό σύστημα quattro.
Το συγκεκριμένο σύστημα κατανέμει την ισχύ κατά 40% στους εμπρός τροχούς και 60% στους πίσω. Ωστόσο, ανάλογα με τις συνθήκες, η κατανομή μπορεί να μεταβληθεί και να δοθεί στους εμπρός τροχούς έως και 70% της ισχύος, ενώ στους πίσω το αντίστοιχο ποσοστό είναι 85%. Οι παραπάνω μεταβολές προέρχονται από την λειτουργία ενός κεντρικού διαφορικού, το οποίο προσφέρει στο RS 4 Avant πιο δυναμικό κράτημα, τόσο στην ευθεία, όσο και στις στροφές. Για να ολοκληρώσουμε το θέμα της μετάδοσης, πρέπει να προσθέσουμε πως το διαφορικό που βρίσκεται στον πίσω άξονα μπορεί να κατανείμει την δύναμη ανάμεσα στους δύο τροχούς. Για την ειδική έκδοση Nogaro επιλέχθηκαν ζάντες αλουμινίου 20”, ενώ είναι εμφανείς οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων με το σήμα RS, καθώς και οι διάτρητοι αεριζόμενοι δίσκοι των φρένων, οι οποίοι έχουν ένα κυματοειδή σχεδιασμό.
Το RS 4 Avant Nogaro, θα βρίσκεται στις αγορές μέσα στη χρονιά ως μία ειδική έκδοση του RS 4, ενώ φήμες θέλουν να υπάρχουν συζητήσεις για την παραγωγή μοντέλων ειδικά για κάποιες Ευρωπαϊκές χώρες.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας