Εάν ανατρέξουμε στο παρελθόν θα δούμε ότι το RS 2 Avant ήταν το πρώτο μοντέλο της Audi που έλαβε τα αρχικά RS και αποτελούσε ένα καθημερινό όχημα με δυναμικό χαρακτήρα. O κινητήρας που έδινε ζωή στο ταχύτατο estate μοντέλο ήταν ο turbo βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 2,2 λίτρων, απόδοσης 315 ίππων και 41,3 κιλών ροπής. Οι επιδόσεις του ήταν αξιοθαύμαστες, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα να έρχονται μόλις σε 5,4” και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 260 χλμ/ώρα.
Το στοιχείο που ενώνει τα δύο μοντέλα, το RS 2 Avant με το RS 4 Avant Nogaro, είναι το χρώμα το οποίο ονομάζεται Nogaro και έχει τον ίδιο κωδικό με το μπλε χρώμα που χρησιμοποιούταν στο RS 2. Μερικά από τα στοιχεία της εξωτερικής εμφάνισης που θα αλλάξουν στην ειδική έκδοση του RS 4 Avant είναι το χρώμα στο περίγραμμα της γρίλιας του εμπρός προφυλακτήρα, το οποίο θα είναι ένα γυαλιστερό μαύρο. Με το ίδιο χρώμα έχουν βαφτεί οι δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, καθώς και το πλαίσιο γύρω από τα παράθυρα, ενώ το μαύρο ματ έχει επιλεχθεί από την Audi για τις δύο τοποθετημένες κατά μήκος ράγες που βρίσκονται στα δύο άκρα της οροφής.
Όπως ήδη αναφέραμε, οι εκδόσεις RS χαρακτηρίζονται για τις επιδόσεις τους. Κάτω από το καπό του RS 4 Avant Nogaro θα συναντήσουμε το V8 FSI ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 4.163 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 450 ίππους και 43,3 κιλά μέγιστης ροπής, χάρη στις υψηλές στροφές στις οποίες μπορεί να λειτουργήσει. Σαν αποτέλεσμα έχουμε τα 4,7” για το 0-100, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 280 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το S tronic κιβώτιο των 7 σχέσεων, το οποίο βελτιώνει αρκετά την αποδοτικότητα του κινητήρα. Ο οδηγός μπορεί να αφήσει το κιβώτιο να λειτουργεί αυτόματα ή να επιλέγει ο ίδιος τις σχέσεις, είτε από τον επιλογέα, είτε από τα paddles shifts. Η κίνηση μεταδίδεται από το κιβώτιο και στους τέσσερις τροχούς μέσω της μόνιμης τετρακίνησης από το γνωστό σύστημα quattro.
Το συγκεκριμένο σύστημα κατανέμει την ισχύ κατά 40% στους εμπρός τροχούς και 60% στους πίσω. Ωστόσο, ανάλογα με τις συνθήκες, η κατανομή μπορεί να μεταβληθεί και να δοθεί στους εμπρός τροχούς έως και 70% της ισχύος, ενώ στους πίσω το αντίστοιχο ποσοστό είναι 85%. Οι παραπάνω μεταβολές προέρχονται από την λειτουργία ενός κεντρικού διαφορικού, το οποίο προσφέρει στο RS 4 Avant πιο δυναμικό κράτημα, τόσο στην ευθεία, όσο και στις στροφές. Για να ολοκληρώσουμε το θέμα της μετάδοσης, πρέπει να προσθέσουμε πως το διαφορικό που βρίσκεται στον πίσω άξονα μπορεί να κατανείμει την δύναμη ανάμεσα στους δύο τροχούς. Για την ειδική έκδοση Nogaro επιλέχθηκαν ζάντες αλουμινίου 20”, ενώ είναι εμφανείς οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων με το σήμα RS, καθώς και οι διάτρητοι αεριζόμενοι δίσκοι των φρένων, οι οποίοι έχουν ένα κυματοειδή σχεδιασμό.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας