Ο αθλητισμός εδώ και χρόνια έχει φύγει από το πνεύμα του “ευ αγωνίζεσθαι” και έχει εισέλθει σε καθαρά επαγγελματικό επίπεδο. Αυτό φαίνεται πλέον πως δεν ισχύει μόνο στο ποδόσφαιρό, αλλά και σε όλα τα αθλήματα, όπως είναι και αυτό της F1. Ανέκαθεν η Formula ήταν το πιο ακριβό μηχανοκίνητο σπορ, αφού μόνο το κόστος των μονοθεσίων είναι εξαιρετικά δυσβάστακτο.
Τα τελευταία χρόνια ωστόσο ακούμε υπέρογκα ποσά και για τους πιλότους, τα νούμερα των οποίων ακούγονται εξωφρενικά πλέον σε χώρες που περνούν κρίση. Για παράδειγμα θα αναφέρουμε το υπέρογκο πόσο του Sebastian Vettel στη Ferrari, το οποίο θα φτάσει τα 63.000.000€ το χρόνο, ενώ ο Alonso στη McLaren θα προσθέτει κάθε χρόνο στο λογαριασμό του, περίπου 32.000.000€ το χρόνο.
Όπως βλέπουμε τα νούμερα είναι τεράστια και όποιος βρεθεί στο άκουσμά τους απορεί αν όντως αυτά τα χρήματα υπάρχουν. Φυσικά είναι πραγματικά και υπάρχουν, αλλά δυστυχώς είναι για ελάχιστους. Από την άλλη πλευρά βέβαια βλέπουμε ομάδες να χρεοκοπούν, όπως η Marussia, ενώ στα πρόθυρα πτώχευσης είναι και η Caterham. Τα οικονομικά προβλήματα στην F1 είναι τεράστια και έρχονται σίγουρα σε σύγκρουση με τα τεράστια ποσά, τα οποία προσφέρονται στους πιλότους, με σκοπό να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα από όλους. Να οδηγήσουν στα όρια και πολλές φορές σε πολύ δύσκολες συνθήκες.
Μπορεί του χρόνου να μην υπάρχει η Monza στο πρόγραμμα, αλλά σίγουρα θα υπάρχει μια κυρίαρχη δύναμη από τα παλιά, η οποία λέγεται Honda και αναμένεται να δαπανήσει αρκετά χρήματα για την εξέλιξη των κινητήρων που θα συνεργάζονται με τη McLaren. Τα ποσά είναι πολλά και πολλές φορές ακούγονται εξωπραγματικά, όμως είναι αληθινά, στέλνοντας άλλες φορές στο ζενίθ και άλλες στο ναδίρ, είτε τους πιλότους, είτε τις ομάδες, με μας τους απλούς θνητούς να παρακολουθούμε άναυδοι τις εξελίξεις, τόσο σε αγωνιστικό, όσο και σε εξωαγωνιστικό επίπεδο.
Όπως και να έχει η F1, με όσες ομάδες και αν έχει, με όποιους οδηγούς και αν είναι, με όποιους μηχανικούς και αν δουλεύουν, δεν είναι τυχαία το καλύτερο μηχανοκίνητο σπορ με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση σε όλο τον κόσμο. Εμείς πάντα θα το παρακολουθούμε και θα το αγαπάμε, είτε έχει προβλήματα, είτε δεν έχει, γιατί ανήκουμε στο φανατικά τηλεθεάμων κοινό της F1.
Ξενοφών Οικονομόπουλος