Ένα από τα δυνατά χαρτιά αποφάσισε να παρουσιάσει η γερμανική Audi στη Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, η οποία έκλεισε τις πύλες της πριν λίγες ημέρες. Το νέο γερμανικό μοντέλο δεν είναι άλλο από το Audi S3 cabriolet. Οπτικά προκαλεί με τη σπορ εμφάνισή του, διαθέτοντας μήκος 4,43 μέτρα, πλάτος 1,79 και ύψος 1,39 μέτρα. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2,6 μέτρα, προσφέροντας άνετους χώρους στους επιβάτες, ενώ το συνολικό βάρος του φτάνει τα 1.620 κιλά.
Το στοιχείο που ξεχωρίζει και ομορφαίνει το αμάξωμα είναι η μαλακή οροφή που ανοίγει για να μεταμορφωθεί στην ανοιχτή έκδοση του μοντέλου. Η κουκούλα αποτελείται από μια ηλεκτροϋδραυλική μονάδα κατασκευής από μαγνήσιο, αλουμίνιο και χάλυβα υψηλής αντοχής, προκειμένου να κρατηθεί χαμηλά το βάρος του αμαξώματος. Ο χρόνος για να ανοίξει ή να κλείσει είναι 18”, με ταχύτητα μέχρι και 50 χλμ/ώρα, ενώ από πλευράς ασφάλειας υπάρχει το ενεργό σύστημα ανατροπής, το οποίο προστατεύει τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος.
Πέραν της οροφής το 4θέσιο μοντέλο διατίθεται με χρωμιομένο πλαίσιο γύρω από τη μάσκα, τους εξωτερικούς καθρέπτες και τα μαρσπιέ, ενώ ξεχωρίζουν οι αεραγωγοί και τα λογότυπα S3 στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, ενώ υπάρχει και αεροτομή που μαζί με το διαχύτη και τις ζάντες αλουμινίου 18”, με διαστάσεις ελαστικών 225/40, ολοκληρώνουν το εξωτερικό κομμάτι του S3 cabriolet. Πλέον τα χρώματα βαφής έχουν φτάσει τα 10, περιλαμβάνοντας το νέο Panther Black.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του S3 Cabriolet ξεχωρίζουν τα υλικά υψηλής ποιότητας. Το ταμπλό έχει πολλά διακοσμητικά στοιχεία αλουμινίου, ενώ είναι σε χρώμα γκρι μεταλλικό με τα όργανα και τις βελόνες να είναι σε λευκό χρώμα. Στο στροφόμετρο υπάρχει και το τρισδιάστατο λογότυπο του S3, με την ένδειξη της πίεσης να το ολοκληρώνει. Βέβαια διατίθεται και η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός.
Ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν τα καθίσματα από δέρμα και nappa με το έμβλημα “S” να δεσπόζει στο κέντρο τους και τις ραφές να είναι λευκές ή κόκκινες, ανάλογα με την επιλογή του χρώματος των καθισμάτων. Προαιρετικά κάποιος μπορεί να επιλέξει τα κόκκινα δερμάτινα καθίσματα από alcantara, ενώ δερμάτινο είναι και το πολυλειτουργικό τιμόνι, κλείνοντας το εσωτερικό μαζί με τα πεντάλ αλουμινίου. Τέλος, υπάρχει άνετος χώρος για δύο ενήλικες επιβάτες στο πίσω μέρος, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει συνολικά τα 285 λίτρα.
Στο βασικό εξοπλισμό του S3 cabriolet προσφέρονται διζωνικός κλιματισμός, cruise control, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, προβολείς LED Xenon plus, οθόνη 7”, MMI navigation plus, Audi side assist, Audi active lane assist, αισθητήρες παρκαρίσματος και σύστημα ήχου Bang & Olufsen με 13 ηχεία.
Οι Γερμανοί μηχανικοί έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στα επίπεδα ασφαλείας του αυτοκινήτου, με το ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο να είναι ενσωματωμένο στο πίσω μέρος του συστήματος πέδησης. Επίσης, εξελίχθηκε και ο ηλεκτρονικός έλεγχος σταθερότητας (ESC).
Μηχανικά δεν θα μπορούσε να τροφοδοτηθεί διαφορετικά παρά μόνο από τον TFSI κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 300 ίππους και τη μέγιστη ροπή τα 38,3 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5,4”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 7,1 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 165 γρ/χλμ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το διπλού συμπλέκτη Stronic κιβώτιο 6 σχέσεων της Audi, μεταφέροντας την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς με το σύστημα quattro.
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας διαθέτει βαρέως τύπου έμβολα αλουμινίου και υψηλότερης αντοχής μπιέλες, μεταδίδοντας τις δυνάμεις στο στροφαλοφόρο άξονα. Το κράμα αλουμινίου-πυριτίου που χρησιμοποιείται για την κυλινδροκεφαλή συνδυάζει υψηλή θερμική σταθερότητα και αντοχή. Οι δύο άξονες εξασφαλίζουν την εξαιρετικά ομαλή απόδοση της λειτουργίας, δίνοντας υψηλές αποδόσεις στον οδηγό και τους επιβάτες. Με το σύστημα Audi drive select το αυτοκίνητο λειτουργεί σε δυναμική κατάσταση, έχοντας αυξημένη απόκριση του γκαζιού, ενώ ο κινητήρας ανεβάζει στροφές για λίγο όταν αλλάζουν ταχύτητες με το S tronic κιβώτιο.
Μεγάλο ρόλο εκτός του κινητήρα παίζει και το σασί, το οποίο έχει ακριβή απόκριση και υψηλή σταθερότητα, φτάνοντας το Audi S3 Cabriolet στην τελειότητα. Η κατανομή φορτίου είναι εξαιρετικά ισορροπημένη (56:44), με τη θέση εγκατάστασης να είναι προς τα πίσω αφήνοντας έτσι χώρο ώστε ο κινητήρας να εγκατασταθεί πιο πίσω προς τη καμπίνα αφήνοντας μεγαλύτερο χώρο μπροστά. Σε σύγκριση με το Audi A3 Cabriolet, το αμάξωμα είναι 25 χιλιοστά χαμηλότερο, λόγω του πλαισίου S Sport. Βελτιωμένα σε σχέση με το απλό S3 cabrio είναι και τα φρένα, τα οποία έχουν μεγαλύτερη διάμετρο και εξοπλίζονται με κόκκινες δαγκάνες και το λογότυπο S3.
Μέτα την παρουσίασή του στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης αναμένεται μέσα στον Απρίλιο να ξεκινήσει να δέχεται παραγγελιές, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί για το τέλος Ιουλίου, αρχικά από τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο και αργότερα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων θα βρίσκεται και η δική μας. Όσο για την τιμή; Αναμένεται να μη ξεπεράσει τα 50.000€, αλλά δεν απέχει πολύ από αυτό το ποσό. Το νέο Audi S3 cabriolet θα προσφέρει πολλές συγκινήσεις σε όποιον βρεθεί πίσω από τιμόνι του, αφού είναι σε θέση να προσφέρει την απόλυτη άνεση και πολυτέλεια, που σε συνδυασμό με τα συστήματα ασφαλείας δεν αφήνουν το οδηγό εκτεθειμένο σε οποιεσδήποτε οδηγικές συνθήκες.