• Home »
  • BMW »
  • Αύξηση πωλήσεων για το Group της BMW
Αύξηση πωλήσεων για το Group της BMW

Αύξηση πωλήσεων για το Group της BMW

Πέρα από τα αυτοκίνητα τα οποία φτιάχνουν οι εταιρείες, τους κινητήρες που χρησιμοποιούν και εξελίσσουν αλλά και την χαρά της οδήγησης που προσφέρουν στους οδηγούς, υπάρχει ένα τεράστιο κομμάτι, το οποίο στηρίζει όλο αυτό το οικοδόμημα και δεν είναι άλλο από το οικονομικό. Ας μη ξεχνάμε ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι εταιρείες που έχουν σκοπό τα κέρδη. Δε θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση λοιπόν για την BMW και γενικότερα για το BMW Group, που αφορά στην BMW, MINI και RollsRoyce. Έτσι το 2013 έκλεισε με αύξηση πωλήσεων καταγράφοντας ρεκόρ στα κέρδη του ομίλου.

Ίσως η αύξηση κατά 6,4% να φαίνεται μικρή σαν νούμερο, όμως αντιπροσωπεύει τις πωλήσεις 1.963.798 μονάδων. Με τις τρεις μάρκες αυτοκινήτων που αποτελούν τον όμιλο να καταγράφουν τις υψηλότερες πωλήσεις όλων των εποχών, η BMW έθεσε ακόμα ισχυρότερες βάσεις, ώστε να παραμείνει η παγκόσμια ηγέτης της κατηγορίας των premium εταιρειών.

Παίρνοντας κάθε μία εταιρεία του ομίλου ξεχωριστά και ξεκινώντας από την BMW, θα δούμε τον εντυπωσιακό αριθμό του 1.655.138 μονάδων από τις συνολικές πωλήσεις του ομίλου, να ανήκουν σε αυτή. Με τη Σειρά 3 να κατακτά το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τα μοντέλα της BMW, οι πωλήσεις έφτασαν τις 500.314 μονάδες (αύξηση 23%). Δεύτερη σε πωλήσεις για το 2013 ήταν η Σειρά 5 με 366.992 μονάδες (αύξηση 2,2%), ενώ ακολούθησαν τα μοντέλα της Σειράς Χ, το X1 και το X3.

Όσον αφορά στη MINI, ρεκόρ πωλήσεων κατέγραψε και αυτή με 305.030 μονάδες. Η συνολική αύξηση που σημειώθηκε ήταν 1,2%, ενώ μόνο το Δεκέμβριο του 2013 η αύξηση σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2012 ήταν 5,9%.

Η τελευταία εταιρεία αυτοκινήτων που συμπληρώνει το BMW Group είναι η RollsRoyce. Στα 110 χρόνια ζωής της, η εταιρεία παραγωγής πολυτελών οχημάτων κατέγραψε τις υψηλότερες πωλήσεις το περασμένο έτος. Συνολικά πωλήθηκαν 3.630 Phantom και Ghost όλων των εκδόσεων, ενώ ρόλο έπαιξε και το νέο μοντέλο της εταιρείας, το Wraith, το οποίο ξεκίνησε να φτάνει στους αγοραστές κατά το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους.

Η στρατηγική την οποία ακολούθησε ο όμιλος της BMW ήταν οι ισορροπημένες πωλήσεις ανα τον κόσμο. Η Ευρώπη, παρά τις οικονομικές δυσκολίες που την χαρακτηρίζουν αυτήν την περίοδο, παρέμεινε πρώτη σε αγορές οχημάτων του BMW Group, με τις πωλήσεις ωστόσο να μειώνονται κατά 0,7%. Στον αντίποδα ρεκόρ πωλήσεων κατέγραψε η BMW στο Ηνωμένο Βασίλειο με το ποσοστό αύξησης να φτάνει το 8,4%. Στην Ασιατική ήπειρο, διψήφια είναι τα ποσοστό αύξησης με μεγαλύτερο εκείνο στην αγορά της Κίνας το οποίο αγγίζει το 19,7%. Ακολουθούν η Νότια Κορέα με 15,1%, οι χώρες της Μέσης Ανατολής με 15,4% και η Ιαπωνία με ποσοστό 13,4%.

Με ποσοστό αύξησης κατά 9,2% κινήθηκαν οι πωλήσεις του BMW Group στην Αμερική, ενώ εκπληκτικό είναι το ποσοστό αύξησης στην Βραζιλία όπου άγγιξε το 69,5%. Τέλος η Αφρική αποτέλεσε απογοήτευση για το γερμανικό όμιλο μιας και οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 5,7%, ενώ στην Ωκεανία, το ποσοστό ήταν θετικό με 12,8%.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας