Αυτοκίνητο με κινητήρα μηχανής από τη Volkswagen

ByXenofwntas

02/10/2014
Αυτοκίνητο με κινητήρα μηχανής από τη Volkswagen

volkswagen xl1 2Ο τίτλος μπορεί να παραπλανήσει, αλλά ό,τι διαβάσετε στο παρακάτω κείμενο είναι πέρα για πέρα αληθινό. Είναι αλήθεια ότι το νέο όχημα της Volkswagen μπορεί να χαρακτηριστεί είτε παράξενο, είτε πρωτότυπο από σχεδιαστικής άποψης και σίγουρα σε σχέση με όσα μας έχει συνηθίσει η εταιρεία μέχρι τώρα. Το XL Sport, όπως ονομάζεται, είναι το νέο επίτευγμα των Γερμανών που έχουν σκοπό να ταράξουν τα νερά της αυτοκίνησης για τα καλά.

Αν το μοντέλο αυτό γίνει πραγματικότητα, κυκλοφορώντας στους δρόμους, όντως θα ταράξει τα νερά της δεδομένης μέχρι τώρα αυτοκίνησης, αφού σύμφωνα με τον κατασκευαστή η μέση κατανάλωση θα είναι 1 λίτρο/100χλμ. Πώς θα το πετύχει αυτό; Με το diesel δικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 0,8 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, η συνδυαστική ισχύς των οποίων φτάνει τους 69 ίππους. Όλα αυτά ακούγονται ιδεατά, αλλά πρόκειται για το απλό XL1, και όχι για το XL Sport, στο οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω. Η διαφορά τους δεν είναι μεγάλη, απλά το XL Sport είναι το εξελιγμένο μοντέλο, που σαφώς είναι και πιο γρήγορο.

volkswagen xl1 4Το συνολικό μήκος του είναι 4,29 μέτρα, το πλάτος φτάνει τα 1,85, το ύψος τα 1,15 και το μεταξόνιο να είναι στα 2,42 μέτρα. Σε σχέση με το XL1 είναι περίπου 40 εκατοστά πιο μακρύ και 19 εκατοστά πιο πλατύ. Το συνολικό βάρος φτάνει τα 890 κιλά, κάτι που το κάνει ακόμα πιο γρήγορο. Το αμάξωμα έχει κατασκευαστεί από ανθρακονήματα και χάλυβα, ενώ εξωτερικά έχει προσεχθεί ιδιαίτερα στο κομμάτι της αεροδυναμικής, με τις εισαγωγές αέρα στο καπό, στα πλαϊνά εμπρός και πίσω, στις εξόδους των τροχών και συμπληρώνεται με την πίσω αεροτομή, η οποία είναι σχεδιασμένη για να απορροφά όσο το δυνατόν μεγαλύτερη δύναμη αέρα. Για τον ίδιο σκοπό έχει διαμορφωθεί και ο πίσω διαχύτης που μειώνει αισθητά τις ριπές του αέρα. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια τόσο στο μπροστινό, όσο και στον πίσω άξονα, ενώ οι αποσβεστήρες έχουν ρυθμιστεί κατάλληλα ώστε να αποφεύγονται κάθε είδους αναταράξεις στο εσωτερικό της καμπίνας.

Για να μπει κάποιος στο εσωτερικό πρέπει να ανοίξει της Gullwing πόρτες, το άνοιγμα των οποίων είναι προς τα επάνω και προς τα έξω, ισχυροποιώντας ακόμα περισσότερο την sport εμφάνισή του. Οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν κάθε λόγο να υπερηφανεύονται για τις αλλαγές που έχουν κάνει εσωτερικά σε σχέση με τα κοινά Volkswagen. Αυτό που ξεχωρίζει είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με το ατομικό χρονόμετρο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος περισσότερο όταν βρίσκεται μέσα σε μια πίστα, προκειμένου να καταγράψει τον καθαρό χρόνο του γύρου, καθώς και η ένδειξη της πίεσης λαδιού.

volkswagen xl1 5Μηχανικά το XL Sport τροφοδοτείται από τον V2 κινητήρα της Ducati (ναι πολύ καλά διαβάσετε, πρόκειται για τον ισχυρότερο δικύλινδρο κινητήρα μηχανής στον κόσμο) χωρητικότητας 1,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 200 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 13,7 κιλά. Το 0 – 100 επιτυγχάνεται σε 5,7”, ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 270 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας του εν λόγω οχήματος είναι φοβερά ανθεκτικός, αφού διαθέτει μπιέλες από τιτάνιο και κράματα μαγνησίου, στοιχεία που του προσδίδουν κάτι το διαφορετικό στα δεδομένα της εταιρείας. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του DSG κιβωτίου 7 σχέσεων της Volkswagen. Το αμάξωμα κινείται με τις ζάντες αλουμινίου 18” και διαστάσεις 205/40 εμπρός και 265/35 πίσω. Για να φρενάρει το αμάξωμα και να είναι απόλυτα ασφαλείς οι δυο επιβάτες στο εσωτερικό του χρησιμοποιήθηκαν κεραμικοί δίσκοι.

Το XL Sport παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου που διεξάγεται στο Παρίσι και ήρθε για να κερδίσει τις εντυπώσεις στα πρωτότυπα Sports Car. Το XL1 σύμφωνα με τον κατασκευαστή αναμένεται να διαθέσει αρχικά μόλις 250 μονάδες, ενώ για το XL Sport, η ζήτηση αναμένεται να είναι μεγαλύτερη και γι’ αυτό το λόγο έχουν προβλεφθεί 500 μονάδες αρχικά. Εάν το πείραμα πετύχει, αναμένεται να προκύψει μαζική παραγωγή, χωρίς όμως να είναι γνωστή η τιμολογιακή πολιτική. Σαφώς ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει μόλις 1 λίτρο καυσίμου για να κάνει 100 χιλιόμετρα είναι το ιδεατό για το πορτοφόλι του Έλληνα. Από εκεί και πέρα δε γνωρίζουμε εάν είναι αυτό που θέλει ο Έλληνας, γιατί μιλάμε για ένα αυστηρά διθέσιο αυτοκίνητο με μικρό χώρο αποσκευών. Κλείνοντας αυτό που πρέπει να παρατηρήσουμε είναι πως αυτό το μοντέλο δίνει ένα δείγμα γραφής για το μελλοντικό σχεδιαστικό της Volkswagen, τόσο στο εξωτερικό τμήμα, όσο και στο μηχανικό, αφού σκοπεύει σε Sport αυτοκίνητα με πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.