Για τους Γάλλους το συνώνυμο της οικογένειας είναι το Peugeot 5008. To 7θέσιο MPV της γαλλικής φίρμας, το οποίο είναι ένα από τα πιο δημοφιλή πολυμορφικά οικογενειακά αυτοκίνητα, “φρεσκάρεται” αλλάζοντας, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, προσφέροντας παράλληλα πλουσιότερο εξοπλισμό. Για την ανανέωσή του, η Peugeot υιοθέτησε στοιχεία τα οποία έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί στα νέα 208, 2008, στο αναμενόμενο 308 αλλά και στο crossover 3008.
Η επιτυχημένη, από το 208 και 2008, εμπρός γρίλια θα κάνει την εμφάνισή της και στο 5008, ταυτόχρονα με την προσθήκη και των νέων εμπρός LED φωτιστικών σωμάτων. Δεν θα μπορούσαν βέβαια να λείπουν και οι προβολείς ομίχλης, οι οποίοι πλαισιώνουν την κατώτερη υποδοχή αέρα που βρίσκεται στον προφυλακτήρα, έχοντας το χαρακτηριστικό χρωμιομένο περίβλημα σε σχήμα C. Οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ, αφού η Peugeot θα εμπλουτίσει τις επιλογές για τα μεγέθη των τροχών με τους υποψήφιους αγοραστές να μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 16”, 17” και 18” ζάντες αλουμινίου. Τέλος, εννέα νέα χρώματα θα είναι διαθέσιμα για να συμπληρώσουν το πακέτο αγοράς.
Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η άνεση και η πρακτικότητα. Η διάταξη 2+3+2 των καθισμάτων και η πλήρης αναδίπλωση των έξι (συμπεριλαμβανομένης αυτής του συνοδηγού) προσφέρει χώρο για την μεταφορά οποιουδήποτε φορτίου. Η θέση του οδηγού, χάρη στο σύστημα ανύψωσης, δίνει στον οδηγό μια καθαρή θέα εμπρός κάνοντας έτσι ασφαλέστερη την οδήγηση.
Στοιχεία του εξοπλισμού τα οποία προστίθενται στο ανανεωμένο 5008 είναι, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, η κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα Heads Up display. Αναλυτικότερα, οι εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος λειτουργούν σε συνεργασία με την κάμερα οπισθοπορείας η οποία εμφανίζει στο ταμπλό την εικόνα που συλλέγει από το πίσω μέρος, και με τη βοήθεια από τις γραμμές που δείχνουν το περίγραμμα του αυτοκινήτου, κάνουν το παρκάρισμα πιο εύκολο. Επίσης ο οδηγός δε χρειάζεται πλέον να ανησυχεί εάν χωράει σε κάποια θέση στάθμευσης το αυτοκίνητο, αφού υπάρχει σύστημα μέτρησης του χώρου, το οποίο τον ειδοποιεί αυτόματα εάν αυτός είναι επαρκής.
Όσον αφορά στο σύστημα Heads Up display, αυτό αποτελείται από μία οθόνη που λειτουργεί για την εμφάνιση της ταχύτητας και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Η Peugeot έχει τοποθετήσει τη συγκεκριμένη οθόνη σε ανάλογο ύψος με το οπτικό πεδίο του οδηγού. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει μεγάλες κινήσεις με το κεφάλι ώστε να ελέγξει την ταχύτητα με αποτέλεσμα η οδήγηση να γίνεται πιο ασφαλής.
Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από δύο βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες. Οι βενζινοκινητήρες, και οι δύο χωρητικότητας 1.600 κ.εκ., αποδίδουν 120 ίππους (ατμοσφαιρικός VTi) και 156 ίππους (turboTHP). Τα κιβώτια ταχυτήτων με τα οποία συνδυάζονται, είναι ένα χειροκίνητο 5 σχέσεων για τον πρώτο και ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων για το δεύτερο. Η μέση κατανάλωση, όπως αυτή δίνεται από την Peugeot, αγγίζει τα 6,9 λίτρα/100χλμ και τα 7 λίτρα/100χλμ αντίστοιχα, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 159 γρ/χλμ για τον Vti και 163γρ/χλμ για τον THP.
Οι πιο ελκυστικοί πετρελαιοκινητήρες δίνουν περισσότερες επιλογές στα κιβώτια ταχυτήτων με τα οποία μπορούν να συνδυαστούν. Ο 1,6 λίτρων e–HDi FAP αποδίδει 115 ίππους και είναι ο οικονομικότερος κινητήρας για το 5008, αφού με την χρήση του κιβωτίου ETG6 (Efficient Tronic Gearbox) η μέση κατανάλωση φτάνει μόλις τα 4,3 λίτρα/100χλμ και οι εκπομπές ρύπων τα 113 γρ/χλμ. Ο ίδιος κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ωστόσο η κατανάλωση αυξάνεται στα 5 λίτρα/100χλμ με τις εκπομπές ρύπων να ανέρχονται στα 128 γρ/χλμ. Ο δεύτερος diesel κινητήρας που θα χρησιμοποιηθεί από το 5008 είναι ο δίλιτρος Hdi FAP απόδοσης 150 ίππων, με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και 163 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων της Peugeot. Η κατανάλωση για τις δύο εκδόσεις είναι 5,3 και 6,3 λίτρα/100χλμ αντίστοιχα ενώ οι εκπομπές ρύπων αντιστοιχούν σε 138 και 164 γρ/χλμ.
Η αρχική τιμή του Peugeot 5008 στη Μεγάλη Βρετανία είναι τα 22.500€ για την έκδοση ACCESS με τον κινητήρα Vti χωρητικότητας 1,6 λίτρων και τα 25.800€ για την οικονομικότερη έκδοση με το ETG6 κιβώτιο. Στην ελληνική αγορά οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν περιμένουν την άφιξή του στις αρχές της άνοιξης με κόστος περίπου 2.000€ ακριβότερα την κάθε έκδοση.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας