Αν και αργεί ακόμα ο καιρός για να δούμε το Volkswagen Golf Rνα κυκλοφορεί στους δρόμους, στη Μεγάλη Βρετανία ήδη άρχισαν να δέχονται παραγγελίες από τους υποψήφιους αγοραστές. Οπτικά το “R” ξεχωρίζει από τη νέα σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και τη διαφορετική μάσκα με το λογότυπο “R”. Επίσης διαφορετικά από τον προκάτοχό του είναι τα φώτα ημέρας και οι προβολείς bi-xenon.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή Το Golf R, είναι ελαφρύτερο κατά 19 κιλά από το προηγούμενο με το συνολικό βάρος να φτάνει τα 1.476 κιλά. Το ύψος του αμαξώματος είναι 20 χιλιοστά χαμηλότερο από το απλό Golf και 5 χιλιοστά από το GTI. Για πρώτη φορά θα χρησιμοποιείται και ένα σύστημα το οποίο αυξάνει την απόσβεση των αναρτήσεων, μειώνοντας έτσι τις κινήσεις του οδηγού. Το R χρησιμοποιεί ένα σύστημα κίνησης πέμπτης γενιάς με την ονομασία 4MOTION Haldex, όπου σύμφωνα με τον κατασκευαστή όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο σε φανάρι ο πίσω άξονας δουλεύει αποκλειστικά από μια ηλεκτρουδραυλική αντλία, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Το εσωτερικό διαθέτει σπορ καθίσματα με ύφασμα και δέρμα από Alcantara, ενώ ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει μπλε βελόνες οι οποίες είναι κατά παραγγελία για το “R “.
Το γρηγορότερο Golf R, κρύβει κάτω από το καπό ένα ολοκαίνουργιο TSI 4κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 300 ίππους. Η ροπή φτάνει τα 38,3 κιλά, το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5,3” (έναντι 5,7” του απερχόμενου R), ή 4.9” με το προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων DSG. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Παρά την αυξημένη απόδοση, η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου φτάνει τα 7,1 λίτρα/100χλμ (6,9 με το DSG κιβώτιο), και οι εκπομπές ρύπων τα 165 γρ/χλμ (159 γρ/χλμ με το DSG), μετατρέποντας έτσι το Golf R μέχρι και 18% πιο οικονομικό από τον προκάτοχό του .
Οι υποψήφιοι αγοραστές του Golf R μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ζάντες αλουμινίου 18” και διαστάσεις ελαστικών 225/40, μαζί με διπλά αεριζόμενους δίσκους φρένων ή προαιρετικά με ζάντες αλουμινίου 19”. Η τιμή του στη Μεγάλη Βρετανία αναμένεται να είναι από 35.700€ έως 37.400€ για την τρίθυρη έκδοση και από 36.500€ έως 38.200€ για την πεντάθυρη. Στην ελληνική αγορά αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι του 2014.