Την προσπάθεια της Opel να επιλύσει τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζει και να βρει λύσεις αποδοτικότητας, ώστε να αυξήσει τα έσοδα της ακολουθούν καλά και κακά νέα. Παρά το γεγονός ότι η γερμανική εταιρεία θα ξεκινήσει για μία ακόμη φορά να συνδυάζει τα μοντέλα της με το σήμα της Buick για την αμερικάνικη αγορά, στοιχείο που αποτελεί σίγουρα μία θετική εξέλιξη, από την άλλη πλευρά θα αναγκαστεί να βγει από την κινέζικη αγορά εξαιτίας των χαμηλών πωλήσεων.
Ξεκινώντας από το θετικό στοιχείο στο οποίο αναφερθήκαμε, έχουμε να προσθέσουμε πως εκτός από τα μοντέλα, τα οποία η Opel θα μοιράζεται με την Buick, όπως το Regal που βασίζεται στο Opel Insignia, η εταιρία ανακοίνωσε και την επένδυση αξίας 245.000.000€, χρήματα τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την έναρξη της παραγωγής ενός νέου μοντέλου, που αναμένεται να ανακοινωθεί πριν το τέλος του 2014. Αρκετοί πιστεύουν πως πρόκειται για το Cascada, το οποίο θα παράγεται με το σήμα της Buick.
Περνώντας στην πλευρά των αρνητικών στοιχείων, η έξοδος της Opel από την κινέζικη αγορά σίγουρα αποτελεί πλήγμα στην εταιρία. Οι πωλήσεις της γερμανικής φίρμας στην Κίνα δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν ούτε τις 5.000 μονάδες για όλο το 2013, με τον ακριβή αριθμό να είναι 4.365 αυτοκίνητα. Την ίδια χρονική περίοδο, η συγγενική Buick κατόρθωσε να πουλήσει 810.000 οχήματα, δείχνοντας την τεράστια απόκλιση στους αριθμούς. Αυτή δεν είναι η πρώτη έξοδος της Opel από την αγορά κάποιας χώρας, αφού εδώ και λίγο καιρό έχει αποσυρθεί και από την Αυστραλία, όπου οι πωλήσεις της σε διάστημα 10 μηνών ήταν μόλις 1.530 αυτοκίνητα. Βέβαια, η αποτυχία στην Κίνα είναι σαφώς μεγαλύτερη συμπέρασμα που προκύπτει εάν αναλογιστούμε τον τεράστιο πληθυσμό της ασιατικής χώρας.
Για την απόφαση της εξόδου της από την Κίνα, η Opel, μέσω του Διευθύνοντα συμβούλου της, Karl-Thomas Neumann, δήλωσε πως είναι μία αναγκαία απόφαση, αφού η παραμονή της στην συγκεκριμένη αγορά και η προσπάθεια αύξησης των πωλήσεων μέσα από την ανάπτυξη του δικτύου διανομής και την παρακίνηση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, θα κόστιζε εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρώ.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας