Το εγχείρημα της Volkswagen να επιστρέψει στην κατηγορία των Pick–Up μόνο ως επιτυχημένο μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού από την πρώτη κιόλας στιγμή, το Amarok, κατάφερε να τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού και να πάρει αρκετή από τη δόξα των ιαπωνικών Navara, Hilux και L200. Ωστόσο το Amarok είχε να προσφέρει στοιχεία τα οποία έλειπαν από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας, γεγονός που το βοήθησε αρκετά στην προώθησή του. Μετά την επιτυχημένη πορεία η Volkswagen αποφάσισε να λανσάρει μία ειδική έκδοση του Amarok, η οποία θα διατεθεί μόλις σε 350 μονάδες και κατά αποκλειστικότητα μόνο στη βρετανική αγορά περιλαμβάνοντας αλλαγές στο σχεδιασμό, την εμφάνιση, στις επιδόσεις και τον εξοπλισμό.
Στο εξωτερικό της νέας έκδοσης του Amarok, θα συναντήσουμε μπάρες στην καρότσα βαμμένες σε μαύρο χρώμα, όπως και ο πίσω προφυλακτήρας, φαρδύτερους θόλους τροχών, καθώς και μία τετράδα από προβολείς τοποθετημένους στην οροφή και νέες ζάντες αλουμινίου 19”. Όλα αυτά βέβαια αποτελούν έξτρα εξοπλισμό που διατίθεται με 1.150€. Η βασισμένη στην Trendline, ειδική έκδοση Canyon, διαθέτει έξτρα εξοπλισμό συνολικής αξίας 10.200€, με δορυφορική πλοήγηση μέσω της οθόνης αφής μεγέθους 6” και τα θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα να αποτελούν μερικά από τα στοιχεία. Ο οδηγός επωφελείται επίσης από την ύπαρξη των αισθητήρων παρκαρίσματος, των φιμέ τζαμιών, καθώς και από το προστατευτικό μεταλλικό κάλυμμα της καρότσας. Όσον αφορά στην παλέτα των χρωμάτων, αυτή περιλαμβάνει τρεις επιλογές, το Copper Orange, το Reflex Silver και το Deep Black.
Το δέρμα είναι το υλικό που κάνει αισθητή την παρουσία του στον εσωτερικό διάκοσμο. Για τις ταπετσαρίες χρησιμοποιήθηκε ένας συνδυασμός δέρματος Nappa και Vienna σε δύο τόνους του γκρι, το Moonrock και το Anthracite. Δερμάτινη επένδυση έχουν αποκτήσει το τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων, με τις πορτοκαλί ραφές να υπενθυμίζουν ότι πρόκειται για την έκδοση Canyon.
Κάτω από το καπό, θα συναντήσουμε τον 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου BiTDI απόδοσης 180 ίππων και μέγιστης ροπής 42,3 κιλών. Ο συγκεκριμένος κινητήρας επιτρέπει στο Amarok Canyon να ρυμουλκήσει έως και 3.200 κιλά. Από τα 350 που θα διατεθούν, τα 50 θα συνδυάζουν τον παραπάνω κινητήρα με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και επιλεκτική τερακίνηση με το σύστημα 4MOTION, ενώ τα υπόλοιπα 300 θα συνδυάζουν τον κινητήρα με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο και μόνιμη τετρακίνηση με το σύστημα 4MOTION.
Η δεύτερη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο περιλαμβάνει ελαστικά χαμηλής τριβής, σύστημα Start & Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και επεμβάσεις στον κινητήρα με την τεχνολογία Bluemotion, ώστε να μειωθούν η κατανάλωση και οι εκπομπές των ρύπων. Πιο συγκεκριμένα, η κατανάλωση όσον αφορά στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο, αλλά και την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, φτάνει στη μέση τιμή της τα 6,8 λίτρα/100 χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων διαφέρουν κατά ένα γραμμάριο με 215 και 216 γρ/χλμ αντίστοιχα. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν από την 1η Απριλίου με τις τιμές να ξεκινούν από τα 35.000€ και να φτάνουν έως τα 37.000€ για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας