Εδώ και 17 χρόνια, η Radical αποτελεί μία εταιρεία που παράγει ταχύτατα, ανοιχτά οχήματα πίστας, παρόμοια με εκείνα της κατηγορίας LMP των αγώνων αντοχής του Le Mans. Από τη στιγμή όμως που τα πρωτότυπα που λαμβάνουν μέρος στους αγώνες αυτούς, άρχισαν να αποκτούν οροφή, η Radical ξεκίνησε να εξελίσσει το RXC. 3,5 χρόνια αργότερα, το RXC Turbo αποτελεί πραγματικότητα και έκανε την πρώτη επίσημη παρουσίασή του στο Auto sport Show της Μεγάλης Βρετανίας.
Η ομάδα σχεδιασμού και εξέλιξης της Radical δημιούργησε από το μηδέν, το πιο extreme road–legal όχημα που έχει φτιαχτεί. Με τον όρο road–legal εννοούμε πως μπορεί εκτός από τις πίστες να κυκλοφορήσει και στους αυτοκινητόδρομους. Ωστόσο, ο όρος αναφέρεται στους δρόμους της Βρετανίας αφού στην Ελλάδα δε γνωρίζουμε εάν αυτό είναι εφικτό. Με το επιτυχημένο της αυτό εγχείρημα η Radical διευρύνει το κοινό το οποίο μπορεί να έχει στην κατοχή του ένα Hyper–GT όχημα, ώστε να το απολαμβάνει, τόσο στο δρόμο, όσο και στην πίστα.
Συνδυάζοντας το σχεδιασμό και την εμπειρία της εταιρείας από το SR9, το RXC Turbo θα μεταφέρει τον αγωνιστικό σχεδιασμό και την εξελιγμένη αεροδυναμική στο δρόμο. Η εξαιρετική αεροδυναμική του εξέλιξη μπορεί να προσφέρει έως και 900 κιλά κάθετης δύναμης. Οι εισαγωγές αέρα ψηλά στο εμπρός μέρος, αλλά και οι γρίλιες που έχουν τοποθετηθεί στο ύψος των φώτων, είναι στοιχεία τα οποία διευκολύνουν τη ροή του αέρα προς τον κινητήρα και τα φρένα, ενώ η πίσω αεροδυναμική πτέρυγα μεταβάλλεται ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε πίστας ή τις προτιμήσεις του οδηγού. Το σασί της Radical από τη σειρά SR σε συνδυασμό με το rollcage και το ατσάλι υψηλής αντοχής, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για το αμάξωμα, επέτρεψαν στο RXC Turbo να περάσει χωρίς πρόβλημα τα Crash Test ευρωπαϊκού τύπου.
Ασφαλής λοιπόν θα πρέπει να αισθάνεται όποιος βρεθεί στο cockpit του RXC Τurbo, το οποίο χαρακτηρίζεται από την εύκολη πρόσβαση, εξαιτίας των θυρών σε σχήμα φτερών γλάρου (gullwing) που χρησιμοποιήθηκαν. Στο εσωτερικό θα συναντήσει κανείς το πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι με όλα τα απαραίτητα χειριστήρια. Συστήματα όπως το EPAS power steering, οι ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες, το θερμαινόμενο παρ-μπριζ, το a/cκαι τα ρυθμιζόμενα πεντάλ δε λείπουν από το αγωνιστικό RXC Turbo. Οι επιβάτες θα κάθονται σε εγκεκριμένα από τη FIA bucket καθίσματα και θα φορούν αγωνιστικές ζώνες 6 σημείων. Τα υλικά για το εσωτερικό θα μπορούν να επιλεχθούν από τον αγοραστή με συνδυασμούς δέρματος και Alcantara να ποικίλουν.
Περνώντας στο μηχανικό σύνολο, αρχικά θα ασχοληθούμε με τον κινητήρα. Με τη συνεργασία της Radical και της Ford κάτω από το καπό βρίσκεται ο V6 EcoBoost κινητήρας, χωρητικότητας 3,5 λίτρων που θα αποτελεί την καρδιά του RXC Turbo. Οι 450 ίπποι που αποδίδει ο συγκεκριμένος κινητήρας και τα 68,3 κιλά ροπής αρκούν για να εκτοξεύσουν το RXC των 940 κιλών, από τα 0 στα 100 χιλιόμετρα μόλις σε 2,6”, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 300 χλμ/ώρα.
Οι δύο εταιρείες δούλεψαν αρκετά μαζί ώστε να καταφέρουν να αυξήσουν όσο το δυνατό περισσότερο την ιπποδύναμη και τη μέγιστη ροπή, ελαχιστοποιώντας το χρόνο απόκρισης του γκαζιού και την κατανάλωση καυσίμου. Αυτό επιτεύχθηκε με τη χρήση δύο μικρών υπερσυμπιεστών με μέγιστη ταχύτητα περιστροφής 248.000 σ.α.λ., αλλά και με τον άμεσο ψεκασμό και το σύστημα Τi–VCT. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με το fly–by–wire γκάζι αποδίδουν αμεσότητα και δύναμη στον κινητήρα, ο οποίος ωστόσο καλύπτει τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 5, μειώνοντας ταυτόχρονα τα έξοδα συντήρησης, αφού κάθε σέρβις γίνεται ανά 10.000 χιλιόμετρα.
Για τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, επιστρατεύτηκε ένα πολύ ελαφρύ RPE/Quaife κιβώτιο 7 σχέσεων, το οποίο είναι άριστα τοποθετημένο, ώστε να διατηρείται η σωστή κατανομή του βάρους. Οι αλλαγές γίνονται ακόμα πιο γρήγορες μέσω των paddleshift που βρίσκονται στο τιμόνι.
Δύναμη, ταχύτητα και αεροδυναμική είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά των οχημάτων της Radical, ωστόσο τα κρατήματα και η πέδηση είναι ίσως από τα πιο σημαντικά στοιχεία της εταιρίας. Για το RXC Turbo, η Radical χρησιμοποίησε την Intrax Racing Suspension με διπλά ψαλίδια, προκειμένου να διατηρήσει την εκπληκτική ποιότητα κρατήματος για την οποία φημίζεται. Όσον αφορά στα φρένα που βρίσκονται μέσα στους τροχούς μεγέθους 17” χρησιμοποιούνται δίσκοι 330 χιλιοστών εμπρός και 310 πίσω που συνεργάζονται με τις εξαπίστονες δαγκάνες.
Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα πως το RXC Turbo αποτελεί ένα εξαιρετικό όχημα επιδόσεων, το οποίο θα προσφέρει ατελείωτες ώρες οδηγικής απόλαυσης, κυρίως εντός, αλλά και εκτός πίστας. Μετά από αυτή την “πτήση” μας όμως ας προσγειωθούμε στην πραγματικότητα, αφού η αγορά του φαντάζει όνειρο εφόσον στη Μεγάλη Βρετανία το κόστος αναμένεται να είναι 131.000€.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας