Ένα βελτιωμένο οικολογικό Volvo

ByXenofwntas

17/05/2014

volvo-v60-rdesign-5Ξεκινώντας μία συζήτηση περί οικονομικής οδήγησης και αυτοκινήτων χαμηλής κατανάλωσης στη χώρα μας, η πρώτη λέξη που θα ειπωθεί είναι diesel. Ακούγεται λογικό, αφού η μόδα των ετών της “κρίσης” είναι τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Ωστόσο σε άλλες περιοχές του κόσμου οι άνθρωποι έχουν στραφεί προς την ηλεκτροκίνηση, είτε με τη μορφή υβριδικών μοντέλων, είτε με αυτή των αμιγώς ηλεκτρικών. Ωστόσο στη χώρα μας δεν τα προτιμούμε εξαιτίας του υψηλού κόστους αγοράς και της ακριβής βενζίνης, τα οποία τα κάνουν απαγορευτικά τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που μιλάμε.

Η εύλογη απορία που προκύπτει από τη συγκεκριμένη συζήτηση είναι γιατί οι ηλεκτροκινητήρες να μη συνδυάζονται με κινητήρες πετρελαίου. Σε αυτό το σημείο θα σας παρουσιάσουμε το Volvo V60 Plug-in Hybrid, ένα αυτοκίνητο που έδωσε την απάντηση στην προαναφερθείσα ερώτηση. Εδώ και ένα χρόνο, η Volvo παράγει το πρώτο diesel Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο και ένα από τα best-seller υβριδικά μοντέλα στην Ευρώπη.

volvo-v60-rdesign-2Μέσα σε αυτόν τον ένα χρόνο, η Volvo κατόρθωσε να πουλήσει σχεδόν 8.000 μοντέλα V60 plug-in Hybrid, αποτέλεσμα θετικό για την σουηδική φίρμα, η οποία ωστόσο δε θα μείνει στάσιμη, αφού έχει ήδη ετοιμάσει το επόμενό της  βήμα. Τι μπορεί να είναι καλύτερο από ένα Volvo V60, το οποίο παρέχει αξεπέραστα επίπεδα ασφάλειας, εξαιρετικές επιδόσεις και εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση; Η απάντηση είναι απλή. Ένα V60 plug-in Hybrid R-Design.

Το υβριδικό μοντέλο της Volvo έχει δεχθεί ορισμένες επεμβάσεις, τόσο στην εξωτερική εμφάνιση, όσο και στον εσωτερικό διάκοσμο ώστε να αποκτήσει μία πιο sport εμφάνιση. Συγκεκριμένα ξεκινώντας από το ελκυστικό “περίβλημα”, οι λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν τη ταυτότητα του V60 plug-in Hybrid, συναντούν το γνωστό εμπρός προφυλακτήρα με την χαρακτηριστική γρίλια της έκδοσης R-Design, τον πίσω διαχύτη και τις ζάντες αλουμινίου 18”, με την κωδική ονομασία Ixion.

volvo-v60-rdesign-1Περνώντας στο εσωτερικό, τα χαρακτηριστικά στοιχεία της έκδοσης R-Design γίνονται αμέσως αντιληπτά. Τα sport καθίσματα διαθέτουν επένδυση από ένα συνδυασμό υφάσματος και διάτρητου δέρματος, ενώ ταυτόχρονα κάνουν την εμφάνιση τους τα γνωστά sport πετάλια και πατάκια. Παρά τις αλλαγές, το V60 plug-in Hybrid, διατήρησε τα ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο όργανα ελέγχου του κινητήρα.

Σε επίπεδο συνδεσιμότητας η Volvo έχει προσθέσει στο βασικό εξοπλισμό το σύστημα Volvo On Call, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επικοινωνεί με το αυτοκίνητο μέσω εφαρμογής, η οποία θα έχει εγκατασταθεί στο κινητό του, με σκοπό την πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως.

volvo-v60-rdesign-3Όπως γνωρίζουμε, το V60 plug-in Hybrid διαθέτει κάτω από το καπό τον 5κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα, χωρητικότητας 2,4 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 215 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 44,3 κιλά. Μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, ωστόσο μπορεί να μεταφερθεί και στους πίσω, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 70 ίππων και ροπής 22 κιλών, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μια σειρά μπαταριών λιθίου 11,2 kWh, που είναι τοποθετημένες κάτω από τον χώρο αποσκευών.

Ο οδηγός έχει την ελευθερία της επιλογής ανάμεσα στη χρήση των δύο κινητήρων, μέσω των προγραμμάτων οδήγησης Pure, Hybrid και Power. Χρησιμοποιώντας τη κλασική υβριδική λειτουργία, η οποία συνδυάζει τη χρήση των δύο κινητήρων με το βέλτιστο τρόπο, από το μηχανικό σύνολο, οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται μόλις σε 48 γρ/χλμ, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου φτάνει τα 1,52 λίτρα/100χλμ. Φανταστείτε ένα αυτοκίνητο με 1,5 λίτρο κατανάλωση πόσο θα σώσει τους ανθρώπους που αγαπάνε τις μετακινήσεις. Βέβαια ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο τον ηλεκτροκινητήρα για τη μετακίνησή του, με την αυτονομία να φτάνει μέχρι τα 50 χιλιόμετρα, έως ότου οι μπαταρίες χρειαστούν ξανά να φορτίσουν.

volvo-v60-rdesign-4Για την Αγγλία έχουν ήδη ξεκινήσει οι παραγγελίες με την τιμή για την πλήρη σε εξοπλισμό έκδοση, μαζί με δορυφορική πλοήγηση να αγγίζει τα 69.500€. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται να γίνουν τον Αύγουστο. Όσον αφορά στη χώρα μας, οι πιθανότητες να δούμε ένα τέτοιο αυτοκίνητα είναι ελάχιστες, αφού όσοι έχουν τους απαραίτητους πόρους, στρέφονται συνήθως σε μη οικολογικές λύσεις για την μετακίνηση τους.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας