Ποιοί κερδίζουν και ποιοί χάνουν από τη φορολογία των αυτοκινήτων

Το Υπουργείο Οικονομικών στην καθημερινή ενημέρωση των δημοσιογράφων αποκάλυψε τα σχέδια για την αλλαγή στη φορολογία των αυτοκινήτων, καθώς και στα τέλη κυκλοφορίας. Αν και ακόμα είναι πολύ νωρίς για να γίνει οποιαδήποτε συζήτηση φαίνεται όπως το αρχικό πλάνο είναι για τη φοροελάφρυνση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων και κυρίως αυτών που διαθέτουν όχημα από 2.000 κ.εκ. και επάνω. Μήπως όμως αυτό φέρει πονοκέφαλο στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μικρότερου κυβισμού;

foros kykloforias 1Πηγές από το Υπουργείο αναφέρουν πως δε γίνεται ένας ιδιοκτήτης που αγόρασε καινούργιο αυτοκίνητο 1.800 κ.εκ. να πληρώνει λιγότερο φόρο και τέλη κυκλοφορίας από εκείνον που έχει στην κατοχή του ένα αυτοκίνητο 2.000 κ.εκ. περισσότερων χρόνων. Και κάπου εδώ αρχίζει ο παραλογισμός, αφού αυτό σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας θα ανακατευθούν για τα καλά, και πιθανότατα να μπερδέψουν τους πάντες, μη μπορώντας να υπολογίσουν ακριβώς αυτά που θα πρέπει να καταβάλλουν στο κράτος.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, ο υπολογισμός της φορολογίας και των τελών θα γίνεται με βάση την εμπορική αξία του αυτοκινήτου, την οποία σήμερα βγάζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Πώς ορίζεται όμως η εμπορική αξία και πώς γίνεται ο κάτοχος ενός νέου αυτοκινήτου να χάνει μέσα σε μια πενταετία παραπάνω από το 50% της αξίας του; Τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματα τί εμπορική αξία θα έχουν; Γιατί να φορολογούνται με το επιπλέον τέλος περιβάλλοντος; Από την άλλη, εδώ και τρία χρόνια, οι εταιρείες προσπαθούν να προωθήσουν τα αυτοκίνητα με νέα αντιρρυπαντική τεχνολογία. Για αυτό το λόγο, οι αγοραστές στρέφονται περισσότερο στα πετρελαιοκίνητα και στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Έτσι, αποφεύγουν την καταβολή τελών κυκλοφορίας, αφού όπως είναι γνωστό, τα αυτοκίνητα με C02 μέχρι 100 γρ/χλμ δεν πληρώνουν.

foros kykloforias 3Δεδομένου ότι στις πωλήσεις αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας παρατηρείται σταδιακή αύξηση, το Υπουργείο Οικονομικών βλέποντας ότι χάνει εισροές, σκέφτεται με ποιον τρόπο θα αναγκάσουν τους ιδιοκτήτες  τους να καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας, κάτι που τους κατατάσσει αυτομάτως στους “χαμένους” της υπόθεσης. Τα χρήματα που θα χαθούν από το φόρο πολυτελείας των αυτοκινήτων άνω των 2.000 κ.εκ από πού θα αναπληρωθούν; Μήπως τελικά τη “νύφη” θα την πληρώσουν οι ιδιοκτήτες των μεσαίων κατηγοριών; Αν τα τέλη βγουν με βάση την εμπορική αξία του κάθε αυτοκινήτου, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αυξηθούν  σε αυτά των 1.200, 1.400, 1.600 και 1.800 κ.εκ., με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να επιβαρυνθούν ακόμα περισσότερο, κάτι που δείχνει πως και αυτοί θα μπουν στην κατηγορία των “χαμένων”.

Κερδισμένοι στην όλη ιστορία, που προς το παρόν παραμένει σενάριο, θα είναι σίγουρα οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων από 2.000 κ.εκ. και επάνω, καθώς και αυτοί που θα διαθέτουν μικρά αυτοκίνητα, με μικρό κυβισμό. Πόσοι όμως είναι εκείνοι που έχουν ήδη πουλήσει το μεγάλου κυβισμού όχημά τους σε αρκετά μικρότερη αξία από την αρχική του αγορά, και πόσοι είναι αυτοί που με τα νέα μέτρα θα αγοράσουν αυτοκίνητο αξίας άνω των 20.000€; Μήπως τελικά όλο αυτό το σχέδιο που ετοιμάζουν τους φέρει σε ρήξη με τους εισαγωγείς αυτοκινήτων, και εάν τελικά αποτύχει, ποιο θα είναι το τίμημα; Και το μεγάλο ερωτηματικό σε ένα λαό που βάλλεται από παντού και προσπαθεί να υπολογίσει τις υποχρεώσεις του απέναντι στο κράτος είναι πώς να κινηθεί, δεδομένου ότι δεν υπάρχει καμία συνοχή στις σκέψεις και στις αποφάσεις. Εν αναμονή λοιπόν, για μια ακόμα φορά.