Τα χρόνια περνάνε πολλές φορές χωρίς να καταλαβαίνουμε το πότε και γιατί. Πολλές φορές ο χρόνος είναι αμείλικτος χωρίς να υπολογίζει κανέναν. Οι Γερμανοί της Opel έχουν κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένοι με το ότι συμπλήρωσαν 100 χρόνια εξέλιξης από τότε που παρουσιάστηκε ο πρώτος 4κύλινδρος κινητήρας.
Η γερμανική εταιρεία παρουσίασε τον πρώτο κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο σε Grand Prix του 1913. Ήταν χωρητικότητας 4,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 110 ίππους. Από τότε άνοιξε ένας μακρύς δρόμος για μια πλειάδα από 4βάλβιδα μοτέρ, φτάνοντας μέχρι σήμερα, όπου η πλειονότητα της γκάμας της αποτελείται από αυτά.
Το 1914, η ίδια αρχιτεκτονική τροφοδοσίας εξελίχτηκε πάνω στο χωρητικότητας 12,3 λιτρών Rennwagen, γνωστό ως “Green Monster”. Αυτό το θηριώδες μοτέρ με τις τέσσερις βαλβίδες στον κύλινδρο απέδιδε την εξωπραγματική για την εποχή ισχύς των 260 ίππων, καθιστώντας ικανό το Rennwagen των δύο τόνων να φτάνει τα 228 χλμ/ώρα, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.
Το πρώτο Opel παραγωγής που φόρεσε κινητήρα αυτού του τύπου, ήταν το Ascona 400 το 1979. Το “πολιτικό” Ascona 400 “φορούσε” ένα κινητήρα χωρητικότητας 2,4 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 140 ίππους. Το 0-100 γινόταν σε 7,6”, χρόνος απόλυτα ικανοποιητικός για την εποχή. Η γενικευμένη εφαρμογή των 4βάλβιδων κινητήρων ξεκινά τη δεκαετία του ’80, από την ανάγκη των κατασκευαστών να κατεβάσουν την κατανάλωση και να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, χωρίς να έχουν απώλειες στην απόδοση.
Το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Opel με 4βάλβιδο κινητήρα ήταν το Kadett GSi 16v, το 1988. Για να το κάνουν τη σύνδεση οι νεώτεροι, ο προκάτοχος του Astra φορούσε ένα δίλιτρο 4κύλινδρο μοτέρ, κατασκευασμένο από την Cosworth, που απέδιδε 150 ίππους, με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 20 κιλά.
Έκτοτε, τα 4βάλβιδα μοτέρ βρήκαν πεδίο ευρείας εφαρμογής στην γκάμα της Opel, ακόμα και στο μεγάλο τρίλιτρο κινητήρα που “φορούσαν” τα Omega και Senator, το 1989. Ειδικά το τελευταίο μοτέρ, ήταν και αυτό που απετέλεσε τη βάση για το ισχυρότερο Omega που είχε κατασκευαστεί ποτέ, το Lotus Omega. Εξελιγμένο από την Lotus, με τη συνολική χωρητικότητα να ανεβαίνει στα 3,6 λίτρα και με δίπλα turbo, η μέγιστη ισχύς άγγιζε τους 377 ίππους.
Το 1996, η Opel γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της 4βάλβιδης τεχνολογίας με τους turbo diesel κινητήρες και τον άμεσο ψεκασμό στη σειρά των κινητήρων Ecotec. Τα χρόνια πέρασαν φτάνοντας σήμερα στους ισχυρούς turbo κινητήρες τόσο βενζίνης, όσο και πετρελαίου, με τη γερμανική εταιρεία να αποδεικνύει πως η εξέλιξη δε σταματά ποτέ. Οι μηχανικοί της Opel δε σταματούν να εργάζονται επάνω στην εξέλιξη των κινητήρων, προσφέροντας πλέον γρήγορα σύνολα με λιγότερη κατανάλωση και μικρότερες εκπομπές ρύπων. Όπως όλα δείχνουν το μέλλον τους ανήκει.