Ο Έλληνες όπως φαίνεται ζουν πλέον σε μια χώρα που το παράλογο φαίνεται λογικό και η λογική δεν υπάρχει πουθενά. Τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 ναι μεν αυξήθηκαν σε σχέση με το 2015, όμως όπως φαίνεται δεν είναι αρκετά για το κράτος με αποτέλεσμα να έρχονται νέοι φόροι που θα επιβαρύνουν τους οδηγούς. Στόχος αρχικά όπως φαίνεται είναι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα, τα οποία αυξήθηκαν μετά την απελευθέρωση κίνησης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

kaysima 1Το πρώτο στάδιο λοιπόν φαίνεται πως φέρνει την εξίσωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης με αυτή της βενζίνης με αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης κατά 35 λεπτά το λίτρο. Αυτός σημαίνει πως η τιμή θα πάει περίπου στο 1,30 με 1,40€ το λίτρο που είναι και η τιμή της βενζίνης σήμερα.  Έτσι το 60% του στόλου αυτοκινήτων πετρελαίου στη χώρα μας εγκλωβίζονται στα σχέδια της κυβέρνησης πληρώνοντας το μάρμαρο των αυξήσεων. Για παράδειγμα ένα πετρελαιοκίνητο όχημα με ντεπόζιτο 55 λίτρων, θέλει σήμερα με 0,90€ το λίτρο, χρειάζεται 49,5€ για να φουλάρει, ενώ με την εξίσωση της τιμής με 1,30€ το λίτρο, θα χρειαστεί επιπλέον 22€ παραπάνω φτάνοντας 71,5€ συνολικά.

Η αύξηση των 22€ στην τσέπη του καταναλωτή θα είναι εμφανείς, αφού αν υποθέσουμε πως ένα πετρελαιοκίνητο όχημα με μια λογική χρήση μετακίνησης θα χρειαστεί δύο η τρεις φορές το μήνα γέμισμα με τη συνολική επιβάρυνση να φτάνει από 45 έως 65€ περίπου το μήνα. Αυτό φυσικά φαίνεται πως μπορεί να πάρει την ανιούσα, αφού όπως φαίνεται οι τιμές μετακινούνται προς τα πάνω. Φυσικά, όλα αυτά εννοείται πως θα φέρουν ανατιμήσεις και σε μια σειρά προϊόντων και όχι μόνο. Μέσα σε όλα αυτά είναι πιθανό να επηρεαστεί ακόμα και η τιμή του υγραερίου, αλλά χωρίς να είναι σίγουρο.

kaysima 3Παράλληλα από το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζεται για μια ακόμα φορά η αλλαγή των υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και όπως όλα δείχνουν πάλι το βάρος θα το επωμιστούν τα αυτοκίνητα μεσαίου και υψηλού κυβισμού. Σύμφωνα με τις μελέτες αναμένεται να γίνεται ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση την εμπορική αξία του αυτοκινήτου και όχι τον κυβισμό. Έτσι ένα αυτοκίνητο 1.400 κ.εκ. με εμπορική αξία 25.000€ θα πληρώσει μεγαλύτερα τέλη από ένα αντίστοιχο με μικρότερη εμπορική αξία. Το τι θα γίνει και τις αποφάσεις θα παρθούν θα φανεί μετά τον Ιούνιο. Πάντως για άλλη μια φορά φαίνεται πως τα ύψη τον νέων φόρων θα τα κουβαλήσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στη χώρα μας.