Τη μελλοντική σχεδιαστική της σφραγίδα παρουσίασε στη Γενεύη η Skoda με το Vision C, το Concept μοντέλο το οποίο την αντιπροσωπεύει. Το εντυπωσιακό coupe Vision C, το πρώτο coupe που φτιάχτηκε από τη Skoda, εκτός από τον εκφραστικό και δυναμικό σχεδιασμό του, συνδυάζει και τα εξελιγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, το μικρό βάρος, τη βέλτιστη αεροδυναμική, τους γενναιόδωρους χώρους και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων, που το μετατρέπουν σε ένα όχημα φιλικό προς το περιβάλλον.
Όντας η εξέλιξη του σχεδιασμού που υιοθέτησε η Skoda πριν από τρία χρόνια, το πεντάθυρο coupe διαθέτει ένα μαλακό, ελαφρύ περίγραμμα, κοίλες και κυρτές επιφάνειες, καθώς αιχμηρές και ακριβείς γραμμές. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από την αυτοπεποίθηση και το δυναμισμό. Η μεγάλη εμπρός γρίλια που διατηρεί την ελαφρώς κυρτή γραμμή της, βρίσκεται ανάμεσα στα τριγωνικά φωτιστικά σώματα, τα οποία κυριαρχούν στο εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου. Χάρη στον “κοφτερό” σχεδιασμό τους και σε συνδυασμό με τους επίσης τριγωνικούς προβολείς ομίχλης, προσφέρουν μία τρισδιάστατη εμφάνιση τεσσάρων σημείων. Κατεβαίνοντας χαμηλότερα συναντάμε την εισαγωγή αέρα, η οποία προεκτείνεται σε όλο το πλάτος του αμαξώματος, επιτρέποντας στον κινητήρα να αναπνέει καλύτερα. Στο επάνω μέρος, το καπό με τις γραμμές δεξιά και αριστερά είναι επιμήκεις, ενώ όσο φτάνουμε στα άκρα χαμηλώνει πάνω από τη γρίλια και τα φωτιστικά σώματα δίνοντας την αίσθηση της κίνησης.
Στις δύο πλευρές του Vision C θα συναντήσουμε καθαρές και κομψές γραμμές. Στόχος της εταιρείας είναι να δείχνει ελκυστικό το πλευρικό τμήμα του αυτοκινήτου. Η απότομη μεσαία γραμμή που ξεκινά από το καπό και τα φτερά, αγκαλιάζει όμορφα και αρμονικά τις πλευρές. Η γραμμή τη οροφής χαμηλώνει σταδιακά προς το πίσω μέρος και πάνω από τα C-Pillars, δημιουργώντας μια όμορφη ροή χωρίς διαβαθμίσεις. Τα παράθυρα, που δείχνουν να μην έχουν περίγραμμα, ακολουθώντας τη γραμμή της οροφής, μειώνουν το μέγεθός τους περιοδικά προς τα πίσω, φτάνοντας στο πίσω τζάμι σε παράλληλη θέση με αυτό. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό είναι ένα από τα σχεδιαστικά γνωρίσματα της Skoda που έχει χρησιμοποιηθεί και στη νέα Octavia. Ένα από τα στοιχεία που φαίνεται να λείπει από το πλευρικό τμήμα του VisionC είναι οι χειρολαβές των θυρών, οι οποίες ωστόσο έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι ορατές. Για να εισέλθει κανείς στο εσωτερικό πρέπει να πιέσει τη χειρολαβή και τότε η πόρτα ανοίγει αυτόματα.
Περνώντας στο πίσω μέρος τα νέα φωτιστικά σώματα σε σχήμα C χωρίζονται σε δύο τμήματα. Στο επάνω μέρος φιλοξενούνται όλα τα λειτουργικά φώτα, ενώ στο κάτω μέρος και πιο συγκεκριμένα στον προφυλακτήρα, υπάρχουν ειδικοί ανακλαστήρες, τα γνωστά σε εμάς “μάτια της γάτας”. Ο τριγωνικός σχεδιασμός λειτουργεί και ως αεροδυναμικό βοήθημα, προκειμένου να μειωθεί η αντίσταση του αέρα. Τέλος η σχεδίαση του VisionC ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου 19”.
Η εξωτερική εμφάνιση, βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με τον εσωτερικό διάκοσμο, όπου και εκεί αντικατοπτρίζεται μια συνολική εικόνα ενός δυναμικού και κομψού αυτοκινήτου. Τα εξαιρετικά υλικά, οι κυρτές επιφάνειες και οι ακριβείς γωνίες είναι στοιχεία που συνθέτουν την παραπάνω εικόνα. Το Vision C είναι ευρύχωρο, με αποτέλεσμα η άνεση να αποτελεί σημαντικό στοιχείο με τις τέσσερις θέσεις που προσφέρουν άπλετο χώρο για τους επιβάτες. Όλα τα όργανα και τα χειριστήρια στο εσωτερικό, έχουν τοποθετηθεί με σκοπό την επίτευξη της καλύτερης δυνατής εργονομίας και λειτουργικότητας. Στην κεντρική κονσόλα, την προσοχή τραβάει η οθόνη αφής, η οποία έχει τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο που μοιάζει να βγαίνει μέσα από το ταμπλό. Κάτω από αυτή βρίσκονται τα χειριστήρια του κλιματισμού, σε μία γυάλινη επιφάνεια, η οποία σε συνδυασμό με τον κρυφό φωτισμό δημιουργούν ένα εκπληκτικό οπτικό εφέ.
Η μεταφορά από το ταμπλό και το εμπρός μέρος του εσωτερικού προς τις πόρτες γίνεται μέσω μίας φωτεινής γραμμής, η οποία συνεχίζει την πορεία της στις θύρες, αγκαλιάζοντας το υποβραχιόνιο, καταλήγοντας στο σημείο όπου βρίσκονται οι ζώνες ασφαλείας. Σίγουρα στις πόρτες την προσοχή τραβάει το κρυστάλλινο διακοσμητικό στοιχείο που βρίσκεται πάνω από το υποβραχιόνιο. Οι πίσω επιβάτες έχουν επίσης πρόσβαση σε διάφορες πληροφορίες μέσω μίας οθόνης που βρίσκεται ανάμεσα από τις δύο μπροστινές θέσεις. Οι παροχές αέρα από τον κλιματισμό είναι ανεξάρτητες για τους πίσω επιβάτες και μπορούν να ρυθμιστούν χωριστά, ενώ τα προσκέφαλα, όταν δε χρησιμοποιούνται, μπορούν να αναδιπλωθούν, προκειμένου να έχει ο οδηγός καθαρή θέα πίσω. Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος και ευρύχωρος, ώστε να επιτρέπει άνετα στους τέσσερις επιβάτες να μεταφέρουν τις αποσκευές τους. Οι χώροι και η άνεση αποτελούν δύο στοιχεία στα οποία σημαντικό ρόλο παίζει η ευελιξία που δίνει στη Skoda η χρήση της πλατφόρμας MQB, η οποία αποτελεί το σήμα κατατεθέν του ομίλου.
Ολοκληρώνοντας, θα αναφερθούμε και στο μηχανικό σύνολο, αλλά και στον οικολογικό χαρακτήρα που διαθέτει το νέο VisionC. Το concept της Skoda έχει εφοδιαστεί με έναν TSI κινητήρα βενζίνης και CNG (συμπιεσμένου φυσικού αερίου), χωρητικότητας 1,4 λίτρων, απόδοσης 109 ίππων, ο οποίος χάρη στο μικρό βάρος του αυτοκινήτου και στον αεροδυναμικό σχεδιασμό μπορεί να επιταχύνει έως τα 214 χλμ/ώρα. Με την επιλογή του CNG, η κατανάλωση κυμαίνεται στα 3,4 κιλά ή 5,1 κ.μ/100χλμ, με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν μόλις τα 91γρ/χλμ. Φυσικά αυτό δεν είναι καθόλου αμελητέο, αφού με τα σημερινά δεδομένα θα αποτελεί μια πρόκληση αγοράς λόγω του ότι δε θα διαθέτει τέλη κυκλοφορίας. Με τους αριθμούς αυτούς, η Skoda απέδειξε πως οι περιορισμοί των εκπομπών ρύπων που θα επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση το 2020, μπορεί να μην επηρεάσουν τα ελκυστικά μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα.
Σίγουρα το Vision C αφήνει μόνο καλές εντυπώσεις τόσο για τη μελλοντική σχεδιαστική ταυτότητα των μοντέλων της Skoda, όσο και για το ενεργειακό ζήτημα της αυτοκίνησης, αλλά και τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Εμείς ανυπομονούμε να δούμε τα μοντέλα παραγωγής της εταιρείας του ομίλου της Volkswagen να υιοθετούν ένα προς ένα, τα στοιχεία του concept Vision C.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας