Τα χειρότερα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών

Τα χειρότερα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών

forbes 16Τα αυτοκίνητα που παράγουν οι εταιρείες σήμερα αδιαμφισβήτητα δεν έχουν κοινά στοιχεία με αυτά του παρελθόντος. Σαφώς και δεν επικρίνεται η εξέλιξη στο στυλ και τα τεχνολογικά επιτεύγματα που έχουν εφαρμοστεί στην αυτοκινητοβιομηχανία από τα τέλη του 20ου αιώνα και μετά. Αυτό που λυπεί είναι το γεγονός ότι σε αντίθεση με τα μοντέλα του παρελθόντος, υπάρχει μια τάση στην αγορά να “γελοιοποιούνται” τα οχήματα, προκειμένου να μπουν πιο έντονα στον ανταγωνισμό.

Παρά τις πρόσφατες εξάρσεις ανακλήσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία, είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν κάποια καταστροφικά ελαττώματα στα νέα μοντέλα. Πάνε πολλά χρόνια από τότε που η αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε οχήματα που είχαν είτε μηχανικά προβλήματα, είτε θέματα μετάδοσης και ακόμα και να ίσχυε αυτό ανακαλύπτονταν μόλις λίγες ημέρες μετά την παραλαβή τους από τις αντιπροσωπείες.

Το αμερικάνικο περιοδικό Forbes έκανε μια λίστα 15 νέων αυτοκινήτων που καλό είναι οι υποψήφιοι αγοραστές παγκοσμίως να κάνουν μια δεύτερη σκέψη πριν μπουν στη διαδικασία απόκτησης τους. Δεν είναι ότι διαθέτουν κάποια χαρακτηριστικά που μπορούν να αποβούν μοιραία, απλά τείνουν να υπολείπονται σε σχέση με ανταγωνιστές τους σε απόδοση, αξία, ακόμα και αξιοπιστία, ενώ ορισμένα από αυτά δεν έχουν προβεί σε κάποιο σημαντικό επανασχεδιασμό για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά σε αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα λίστα:

forbes 11. BMW Series 7

Η ναυαρχίδα των sedan της BMW φαίνεται να έχει χάσει κάτι από την αίγλη της τα τελευταία χρόνια. Έχοντας ένα ιδιαίτερο στυλ δε διαθέτει πλέον τη χαρακτηριστική σπορ εμφάνιση. Η γραμμή παραγωγής περιλαμβάνει ένα ακριβό και όχι ιδιαίτερα αποδοτικό ηλεκτρικό – υβριδικό μοντέλο. Οι αξιολογήσεις των πελατών αναφέρουν ότι η Σειρά 7 είναι ένα βαρύ όχημα, υπερφορτωμένο από τεχνολογικής άποψης και με όχι ιδιαίτερα κομψό χειρισμό, ενώ από θέμα βαθμολόγησης είναι στα χαμηλότερα επίπεδα, αφού πρόκειται και για ένα από τα ακριβότερα αυτοκίνητα σε κόστος λειτουργίας στην κατηγορία του.

forbes 22. Cadillac XTS

Ας πούμε ότι βρήκαμε ένα μεγάλο και προσθιοκίνητο XTS sedan που αποτελεί κάτι παραπάνω από απλή οδηγική απόλαυση. Δυστυχώς, ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αν και είναι ιδανικό για μεγάλα και άνετα ταξίδια, δεν αποτελεί την επιτομή των Luxury Cars από άποψη αισθητικής. Οι αξιολογήσεις των πελατών αναφέρουν ότι η XTS είναι στα χαμηλότερα επίπεδα και θεωρείται ότι το Chevrolet Impala προσφέρει αντίστοιχες ανέσεις και με λιγότερα χρήματα. Η μεγαλύτερη Caddy παίρνει μικρή βαθμολογία στην ποιότητα και την απόδοση.

forbes 33. Fiat 500L

Ενώ το χαριτωμένο Fiat 500 coupe και convertible έκανε την εμφάνισή του ως μια εναλλακτική του MINI Cooper για όσους αναζητούν κάτι μικρό για τη μετακίνηση στις πόλεις, το μακρύτερο και τετράθυρο L δε συμβαδίζει με τις τιμές των οικογενειακών Compact Crossovers. Το 500L βαθμολογείται αρκετά χαμηλά τόσο στην ποιότητα και την απόδοση, όσο και στην αξία μεταπώλησης, ενώ η μακροπρόθεσμη αξιοπιστία του δεν είναι ακόμα δυνατό να καθοριστεί.

forbes 44. Dodge Journey

Το 7θέσιο crossover SUV της Dodge έχει επανασχεδιαστεί εδώ και καιρό, ενώ έχει την τάση να δείχνει την πραγματική ηλικία του. Το ιδιαίτερα αρνητικό του σημείο είναι ο 4κύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 2,4 λίτρων και απόδοσης 173 ίππων σε συνδυασμό με το τεσσάρων σχέσεων αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το ταξίδι είναι καλύτερο με τον προαιρετικό V6 κινητήρα των 3,6 λίτρων και τους 283 ίππους, ενώ η μετατόπιση είναι ομαλότερη με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Αν και διαθέτει ορισμένα νέα χαρακτηριστικά, η αξιολόγηση που λαμβάνει είναι κάτω του μετρίου λόγω της έλλειψης ευελιξίας και της αρκετά χαμηλής μετάδοσης.

forbes 55. Jeep Compass

Οι πρόσφατες αισθητικές επεμβάσεις που του έγιναν βοήθησαν στην αύξηση πωλήσεων του Compact Crossover, αλλά τα ποσοστά παραμένουν αρκετά ανιαρά σε αυτό το τμήμα αγοράς. Η βασική έκδοση του κινητήρα είναι αδύναμη, αφού ο 4κύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 2 λίτρων παρέχει 158 ίππους, ενώ υπάρχει και ο 2,4 λίτρων με την ιπποδύναμη στους 172 ίππους δεν αποτελεί κάτι το ανταγωνίσιμο. Σε ό,τι αφορά στις αξιολογήσεις των καταναλωτών, το χαρακτηρίζουν ως δυσκίνητο, παρά το γεγονός ότι τα Compass μπορούν να προσφέρουν μέσω του 4×4 συστήματος μια Off-road εμπειρία, ξεπερνώντας έτσι τον όποιο ανταγωνισμό. Αναφέρεται επίσης ότι ο χώρος στην καμπίνα των επιβατών είναι μικρός και απότομος, ενώ λαμβάνει μικρή βαθμολογία στην ποιότητα, την απόδοση και την αξιοπιστία.

forbes 66. Jeep Patriot

Ότι είχε ειπωθεί για το Jeep Compass νωρίτερα, ισχύει και εδώ, αν εξαιρέσουμε ότι το Patriot έχει ένα πιο παραδοσιακό στυλ εξωτερικά που θυμίζει αρκετά τη Jeep. Οι αναφορές των πελατών είναι θετικές αναφορικά με το ότι είναι “ένα συμβατό αυτοκίνητο για βόλτα με απλά συστήματα ελέγχου”.

forbes 77. Jeep Wrangler/Wrangler Unlimited

Αν και μερικοί μπορεί να υποστηρίξουν ότι το Wrangler και η τετράθυρη περιορισμένη έκδοση του, διαθέτουν από τις καλύτερες επιδόσεις στα εκτός δρόμου οχήματα, παρόλα αυτά έχουν περιορισμένη άνεση στο χώρο των επιβατών, σκληρή και ακανόνιστη οδηγική συμπεριφορά, ενώ στις υψηλότερες ταχύτητες υπάρχει υπερβολικός θόρυβος στο εσωτερικό της καμπίνας. Η αλήθεια είναι ότι λαμβάνουν μεγάλη αξία στη μεταπώληση, αλλά τα Wranglers τοποθετούνται μεταξύ των χαμηλότερων μοντέλων στα τεστ δοκιμών.

forbes 88. Lincoln MKS

Συνεχίζοντας με κάτι περισσότερο από τις αισθητικές αλλαγές από το ντεμπούτο του μοντέλου το 2009, το οποίο είναι βασισμένο στο Ford Taurus, σύμφωνα με τις αξιολογήσεις των καταναλωτών δε θεωρείται ακριβώς ένα πολυτελές sedan. Τροφοδοτείται από έναν V6 κινητήρα και αξιολογείται κάτω του μέσου όρου στις επιδόσεις, ενώ λαμβάνει από τις χειρότερες εκτιμήσεις μεταξύ των νέων μοντέλων, με το λειτουργικό σύστημα πολυμέσων περισσότερο να συγχέει παρά να βοηθάει στη συγκέντρωση της προσοχής των οδηγών.

forbes 99. Lincoln MKT

Η πολυτελής έκδοση του 7θέσιου Ford Flex SUV Crossover μοιράζεται τους κινητήρες του και πολλά κοινά γνωρίσματα με τα προαναφερθέντα του MKS. Οι αξιολογήσεις που λαμβάνει είναι κάτω του μέσου όρου στην ποιότητα και την αξιοπιστία, όπως επίσης και στις αποσβέσεις των αναρτήσεων.

forbes 1010. Mitsubishi i – MiEV

Το μικρό τετράθυρο και με περίεργο σχήμα i – MiEV είναι ένα εξολοκλήρου ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο έχει αξιολογηθεί με βάση τη δύναμη των 66 ίππων και αυτονομία 100 χιλιομέτρων, με μια φόρτιση ή λιγότερο, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και τη χρήση των εξαρτημάτων. Η Mitsubishi δεν έχει δώσει κάποιες πληροφορίες για το μοντέλο αυτό, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε την τιμή του κατά 5.000€ το προηγούμενο έτος, το οποίο το κατατάσσει σε ένα από τα πιο προσβάσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς. Δυστυχώς, δε λαμβάνει κάτι αξιόλογο στις αξιολογήσεις, δίνοντάς του μια χαμηλή συνολική βαθμολογία.

forbes 1111. Mitsubishi Mirage

Αν και έχει επικριθεί αρκετά, η Mitsubishi επαναφέρει στην αγορά ένα subcompact αυτοκίνητο, το οποίο παρέχει οικονομία στη μετακίνηση. Και αυτό υπολείπεται σε αρκετούς τομείς, με το σημαντικότερο να είναι η υποτονική επιτάχυνση με τους 74 ίππους και τον 3κύλινδρο κινητήρα.

forbes 1212. Nissan Armada

Το μεγάλο και αρκετά βαρύ SUV της Nissan βασίζεται στο Titan, το οποίο είναι φορτηγό πλήρους μεγέθους, και ενώ είναι ευρύχωρο και ικανό να έλκει μέχρι και σκάφος, είναι εύκολο την οδήγηση, αλλά με δύσκολο χειρισμό. Το Armada παίρνει χαμηλή βαθμολογία στην ποιότητα και την αξιοπιστία. Η συνολική οικονομία καυσίμου των 21,7 λίτρων/100χλμ είναι αβυσσαλέα, ενώ η αξιοπιστία είναι κακή και το κόστος συντήρησης από τα χειρότερα σε αυτήν την κατηγορία.

forbes 1313. Nissan Titan

Με μεγάλη ανάγκη για ανανέωση, το πλήρους μεγέθους επαγγελματικό της Nissan τείνει να γίνει σήμα κατατεθέν στον τομέα του, ενώ υπερτερεί από τα Chevrolet και Ford και σε μικρότερο βαθμό από την Toyota. Ωστόσο το Titan έχει βαθμολογηθεί κάτω του μέσου όρου στη γενικότερη αξία και την απόδοση.

forbes 1414. Scion iQ

Το εκκεντρικό iQ είναι ένα μικρού μεγέθους δίπορτο hatchback με παράξενα ευθυγραμμισμένα καθίσματα που μπορεί να φιλοξενήσει τρεις ενήλικες και ένα μικρό παιδί, αν και είναι καλύτερο να οδηγείται από ένα και μόνο άτομο. Οι βαθμολογίες που λαμβάνει είναι κάτω του μέσου όρου σε όλους τους τομείς, ενώ χαρακτηριστικότερο όλων είναι ότι οι πελάτες αναφέρουν ότι το πίσω κάθισμα είναι πολύ κακό, η καμπίνα είναι θορυβώδης, ενώ η επιτάχυνση ανύπαρκτη.

forbes 1515. Smart Fortwo

Το εύκολο παρκάρισμα είναι αναμφισβήτητα η μόνη υπεροχή αυτό του διθέσιου αυτοκινήτου, ενώ η οικονομία των καυσίμων, αλλά και οποιαδήποτε άλλη οικονομία αναιρείται από την ανάγκη του αυτοκινήτου για απόδοση υψηλής ποιότητας. Το Fortwo είναι λογικά προσιτό, βαθμολογείται ωστόσο κάτω του μέσου όρου στην απόσβεση των αναρτήσεων. Παράλληλα χαμηλή βαθμολογία έχει για την καμπίνα, για τη σπασμωδική μετάδοση και τον υποτονικό κινητήρα, στοιχεία που δεν το μετατρέπουν και στην καλύτερη επιλογή.

Η έρευνα αυτή έγινε διεξήχθη στην Αμερική, όπου το αγοραστικό κοινό είναι αρκετά μεγάλο και οι προτιμήσεις περίεργες. Κάποια στοιχεία και απόψεις μπορεί να συμπίπτουν, ενώ κάποιες άλλες να διαφέρουν αρκετά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η αξιοπιστία του περιοδικού Forbes, δε θα επέτρεπε κραυγαλέα λάθη και πιθανώς παρεμβάσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα μπορούσαν να αλλάξουν την κατάσταση σχετικά με κάποιο μοντέλο.