Σε περίπου ενάμιση μήνα από τώρα και πιο συγκεκριμένα στις 14 Μαρτίου ξεκινάει το νέο πρωτάθλημα της F1. Ο πρώτος αγώνας θα διεξαχθεί στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, και οι ομάδες βρίσκονται ήδη σε στάδιο δοκιμών στην πίστα της Jerez. Αυτό σημαίνει ότι ήδη έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για το πρώτο πέσιμο της καρό σημαίας. 

Πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα ωστόσο, υπάρχουν πολλές αλλαγές που αναγκάζονται να εφαρμοστούν στα μονοθέσια, με την κυριότερη να αφορά στους  κινητήρες, αφού πλέον οι V8 χωρητικότητας 2,4 λίτρων αντικαθίστανται από τους υπερτροφοδοτούμενους V6 χωρητικότητας 1,6 λίτρων. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά, βλέποντας όλες τις αλλαγές που έγιναν.

Οι ριζικές αλλαγές αφορούν στην εξωτερική σχεδίαση, τους κινητήρες όπως προαναφέραμε, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τα χαρακτηριστικά της αεροδυναμικής. Οι κανονισμοί γίνονται πιο αυστηροί, έχοντας στο επίκεντρο την αύξηση της αποδοτικότητας των καυσίμων, μειώνοντας ταυτόχρονα την εξάρτηση της αεροδυναμικής. Από φέτος προστίθεται το ERS, το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που πλέον αναγκάζει να τροφοδοτούνται τα μονοθέσια. Το νέο αυτό σύστημα αντικαθιστά το KERS παράγοντας περίπου 160 ίππους παραπάνω. Το ERS δίνει τη διπλάσια ισχύ από το KERS, προσφέροντας ταυτόχρονα μια τεράστια αύξηση ροπής και επιτάχυνσης, με αποτέλεσμα να γίνονται πιο εύκολες οι προσπεράσεις, καθώς και οι ελιγμοί. Επιπλέον, από φέτος τα κιβώτια ταχυτήτων θα διαθέτουν 8 σχέσεις, μια παραπάνω από τις 7 που ήταν μέχρι πέρυσι. 

Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι αναμφίβολα οι νέοι V6 κινητήρες που τοποθετούνται στα μονοθέσια. Οι απερχόμενοι V8 παρήγαγαν 770 ίππους στις 18.000 σ.α.λ. Οι V6 θα παράγουν 600-620 ίππους στις 15.000 σ.α.λ. συμπεριλαμβανομένης και της ηλεκτρικής ενέργειας, κάτι που αποδεικνύει ότι ακόμα και στη F1 άρχισαν να σκέφτονται πιο οικονομικούς και οικολογικούς κινητήρες. 

Η πιο αξιοσημείωτη αλλαγή στο εξωτερικό μέρος του μονοθεσίου είναι η σχεδίαση στο ύψος της “μύτης”, αφού για λόγους ασφαλείας φτάνει τα 550 χιλιοστά σε σχέση με τα 185 που ήταν πέρυσι. Μια επιπλέον αλλαγή αφορά στη στενότερη εμπρός πτέρυγα, η οποία από τα 1.800 χιλιοστά μειώθηκε στα 1.650. Από το πίσω μέρος του μονοθεσίου αφαιρέθηκαν οι δύο σωλήνες εξαγωγής της εξάτμισης, κάνοντάς την ενιαία, η οποία πρέπει να είναι υπό γωνία προς τα επάνω για να μειωθεί το αεροδυναμικό πλεονέκτημα. Με αυτές τις αλλαγές πλέον χρειάζεται περισσότερη ικανότητα από τον οδηγό, παρά από το μονοθέσιο. 

Η FIA στην προσπάθειά της να πείσει τις ομάδες να αποσπούν τη μέγιστη απόδοση από τους κινητήρες τους, έχει θέσει ως όριο τα 100 κιλά καυσίμου, από 160 που ήταν πέρυσι. Αυτό συνεπάγεται ότι για να τερματίσουν τα μονοθέσια, θα πρέπει να βρεθεί η τέλεια ισορροπία απόδοσης και αποτελεσματικότητας. 

Πέραν του μηχανολογικού αλλαγές είχαμε και στο οργανωτικό κομμάτι, αφού πλέον είναι γεγονός η είσοδος του Αυστριακού και Ρωσικού Grand Prix, καθώς και η αφαίρεση των σιρκουί της Κορέας και Ινδίας. Επιπλέον από φέτος, οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν όποιον αριθμό θέλουν από το 2 έως το 99, αφού το νούμερο 1 έχει δικαίωμα να το λάβει μόνο ο Πρωταθλητής και αυτό εάν το επιθυμεί, αλλιώς μένει κενό. 

Αν και η Formula 1 πάντα σχετίζεται με την τελειότητα και την τεχνολογία, οι φετινές αλλαγές φαίνεται ότι θα πιέσουν περισσότερο τα μηχανικά μέρη των μονοθεσίων. Από την άλλη πλέον, προκειμένου να επιτευχθεί αυτή η τελειότητα, οι οδηγοί πρέπει να είναι πιο αποτελεσματικοί και πιο δυναμικοί, με τις ομάδες τους να οφείλουν να είναι απόλυτα συγχρονισμένες, ώστε να μπορέσουν να απειλήσουν τον τέσσερις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Sebastian Vettel, επειδή η Red Bull μας δείχνει εδώ και μια τετραετία την τέλεια χημεία μεταξύ οδηγού και ομάδας, εντός και εκτός της πίστας.