Με ένα νέο πακέτο συστημάτων ασφαλείας πρόκειται να εφοδιάσει τα νέα της μοντέλα η Honda από το 2014. Τα γεμάτα αισθητήρες και κάμερες Civic και Civic Tourer θα προσφέρουν στους επιβάτες αυξημένα επίπεδα ασφαλείας χάρη στο Driver Assistance Safety Pack, το οποίο θα προσφέρεται ως έξτρα εξοπλισμός στις εκδόσεις SE Plus, SR και EX Plusμε το κόστος να κυμαίνεται περίπου στα 900€ στη βρετανική αγορά.
Συνολικά υπάρχουν έξι συστήματά σε αυτό το πακέτο. Επιγραμματικά είναι τα εξής: City-Brake Active System, Forward Collision Warning, High Beam Support System, Traffic Sign Recognition System, Blind Spot Information και Cross Traffic Monitor.
Ας πάρουμε ωστόσο το κάθε ένα με τη σειρά, με πρώτο το City–Brake Active System. Ένα ραντάρ, το οποίο λειτουργεί με laser, “διαβάζει” το δρόμο και σε περίπτωση που ανιχνευθούν συνθήκες σύγκρουσης, ξεκινά μια διαδικασία ενημέρωσης του οδηγού μέσω ήχων και οπτικών ενδείξεων. Εν συνεχεία, εάν δεν υπάρξει αντίδραση από τον οδηγό, το σύστημα αναλαμβάνει να φρενάρει αυτόνομα. Το συγκεκριμένο σύστημα, ξεκινά να λειτουργεί όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει τα 30 χλμ/ώρα και υπάρχει δυνατότητα διακοπής της λειτουργίας του εάν ο οδηγός το επιθυμεί. Ωστόσο, όταν ο κινητήρας σταματήσει και μπει ξανά σε λειτουργία τότε το City–Brake Active System θα λειτουργεί ξανά.
Το σύστημα Forward Collision Warning, σχετίζεται με την αναγνώριση οχημάτων (φορτηγών και αυτοκινήτων) που κατευθύνονται προς το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Για τη λειτουργία του, χρησιμοποιείται μια κάμερα που βρίσκεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και υπολογίζει την απόσταση του προπορευόμενου οχήματος ειδοποιώντας με ηχητικές και οπτικές ενδείξεις τον οδηγό. Το σύστημα ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει τα 15 χλμ/ώρα με την απόσταση μεταξύ αυτοκινήτου και προπορευόμενου οχήματος να επιλέγεται από τον οδηγό.
Το High Beam Support είναι το σύστημα το οποίο η Honda εξέλιξε, ώστε σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 40 χλμ/ώρα, η μεγάλη σκάλα των φώτων να ενεργοποιείται και να σβήνει αυτόματα. Το συγκεκριμένο σύστημα υπολογίζει την απόσταση των προπορευόμενων και των αντίθετα κινούμενων οχημάτων, των ποδηλάτων που μπορεί να υπάρχουν στον δρόμο, καθώς και το φυσικό φως του περιβάλλοντος, δίνοντας παράλληλα την επιλογή απενεργοποίησης από τον οδηγό.
Το Lane Departure Warning είναι ένα ακόμα σύστημα που χρησιμοποιεί την κάμερα στο εμπρός μέρος για ταχύτητες μεγαλύτερες των 60 χλμ/ώρα, και σε στροφές μεγαλύτερες των 250 μέτρων, ενημερώνοντας τον οδηγό με τον αντίστοιχο ήχο και την ανάλογη ένδειξη σε περίπτωση που το όχημα βρεθεί πάνω στην διαχωριστική λωρίδα χωρίς να έχει χρησιμοποιηθεί το φλας.
Ένα σύστημα γνωστό στους περισσότερους, είναι αυτό που διαβάζει τις διάφορες πινακίδες σήμανσης στο δρόμο. Ωστόσο, η Honda με το Traffic Sign Recognition System, έχει καταφέρει να ξεπεράσει τα αντίστοιχα συστήματα άλλων εταιρειών. Η αιτία βρίσκεται στον τρόπο τον οποίο χρησιμοποιεί η Honda, ώστε να αναγνωρίζονται οι πινακίδες. Για μία ακόμα φορά μπαίνει σε λειτουργία η κάμερα, η οποία βρίσκεται στο εμπρός μέρος, διαβάζοντας τις πινακίδες που περνά το αυτοκίνητο μεταφέροντας τις πληροφορίες στον οδηγό μέσω της οθόνης Ιntelligent Multi Information Display. Η συγκεκριμένη οθόνη χωρίζεται σε δύο πλευρές για να δώσει στον οδηγό τις πληροφορίες από τις πινακίδες. Στην αριστερή πλευρά, εμφανίζονται οι πινακίδες οι οποίες απαγορεύουν τις προσπεράσεις και τα όρια ταχυτήτων με πρόσθετες πληροφορίες, όπως οι καιρικές συνθήκες, ενώ στη δεξιά πλευρά εμφανίζονται μόνο τα όρια ταχύτητας. Το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να κατανοήσει τις πινακίδες που αναφέρονται στον τύπο του αυτοκινήτου και να μην εμφανίσει πινακίδες σχετικές με φορτηγά.
Το Blind Spot Information είναι το γνωστό σύστημα που αναφέρεται στην ενημέρωση του οδηγού για την ύπαρξη οχήματος στη νεκρή γωνία. Η Honda για το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιεί ένα ραντάρ, το οποίο μπαίνει σε λειτουργία όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 30 χλμ/ώρα και είναι φτιαγμένο για να αναγνωρίζει αυτοκίνητα και φορτηγά, ώστε να είναι ακίνδυνη η αλλαγή λωρίδας και η προσπάθεια προσπέρασης προπορευόμενων οχημάτων. Όταν ένα όχημα βρίσκεται στη νεκρή γωνία ο οδηγός ειδοποιείται από ένα ειδικό φωτάκι στον ανάλογο καθρέφτη που παραμένει αναμμένο μέχρις ότου το όχημα φύγει από εκείνο το σημείο.
Τέλος, το σύστημα Cross Traffic Monitor είναι αυτό που κάνει την οπισθοπορεία πιο ασφαλή, δεδομένου ότι μέσω αισθητήρων που βρίσκονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ο οδηγός ενημερώνεται όταν πλησιάζει κάποιο άλλο όχημα. Το συγκεκριμένο σύστημα ωστόσο διαφέρει από τους απλούς αισθητήρες παρκαρίσματος, μιας και το Cross Traffic Monitor, δίνει πληροφορίες στον οδηγό και για την πορεία που ακολουθεί το όχημα που έρχεται από πίσω. Οι πληροφορίες αυτές φτάνουν, είτε μέσω της Ιntelligent Multi Information Display, είτε στον κεντρικό καθρέφτη. Το Cross Traffic Monitor μπορεί να ανιχνεύσει αυτοκίνητα και φορτηγά που κινούνται με περισσότερα από 25 χλμ/ώρα.
Χαρακτηριστικό όλων των παραπάνω συστημάτων ασφάλειας είναι ότι μπορούν να απενεργοποιηθούν από τον οδηγό, όποτε αυτός το επιθυμεί. Βέβαια η Honda με το Safety for Everyone, αυξάνει την ενεργητική και παθητική ασφάλεια, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και σιγουριά, τόσο στους επιβάτες, όσο και στους πεζούς.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας